سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقامت در قبرس شمالی


خرید آپارتمان در قبرس شمالی می تواند تصور و تصور شما از یک زندگی ایده آل را به واقعیت تبدیل کند. جمهوری ترک قبرس شمالی امکان دستیابی به مسکن را از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و خانواده فراهم می کند.

قبرس شمالی نه تنها فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند، بلکه چشم اندازهای روشنی را برای کسانی که قصد مهاجرت به این جزیره زیبا را دارند، فراهم می کند. تعداد مهاجران در قبرس شمالی هر سال در حال افزایش است زیرا این کشور مزایای زیادی برای ساکنان خود دارد. مانند امکان ورود بدون ویزا به کشور، تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی، مالیات پایین بر دارایی، نرخ پایین جرم و جنایت و البته آب و هوای عالی. اگر قصد اخذ اقامت قبرس شمالی را دارید باید بدانید که این کشور مسیرهای مختلفی را برای شما در نظر گرفته است. در این یادداشت در مورد شرایط، مدارک و نحوه اخذ اقامت قبرس شمالی به تفصیل به شما خواهیم گفت.

اجازه اقامت در قبرس شمالی چیست؟

مجوز اقامت دائم به خارجی ها اجازه اقامت دائم در جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) و ورود و خروج رایگان را می دهد. پس از ورود به قبرس شمالی، ویزای 90 روزه دریافت خواهید کرد. اگر قصد دارید بیش از 90 روز در این کشور بمانید یا اگر یک مهاجر به این کشور هستید، باید برای اجازه اقامت در قبرس شمالی اقدام کنید.

اقامت دائم باید الزامات قانون اقامت را برآورده کند. بنابراین، اگر شرایط لازم را نداشته باشید، ممکن است اقامت شما باطل شود. اتباع ترک و سایر اتباع خارجی بالای 18 سال، همسران و فرزندان زیر 18 سال آنها که حداقل شش سال به طور مداوم در جزیره اقامت داشته اند، واجد شرایط درخواست اقامت در قبرس شمالی هستند. متقاضیان باید دارای شخصیت اخلاقی خوبی باشند و شرایط مالی را برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود داشته باشند.

اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی

معمولا برای اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی باید برای ویزای توریستی اقدام کرد. اکثر مردم پس از ورود به قبرس شمالی ویزای بازدید کننده 30 روزه دریافت می کنند. اگر نیاز به اقامت بیشتر از 30 روز دارید، می توانید یک یا دو روز جمهوری ترک قبرس شمالی را ترک کنید و برای 30 روز دیگر برگردید.

کسانی که برای بازدیدهای دولتی، جلسات تجاری، کنفرانس ها، سمینارها، نشست ها، جشنواره ها، نمایشگاه ها، رویدادهای ورزشی، رویدادهای فرهنگی و هنری، گردشگری سلامت و سایر مقاصد مشابه به این کشور سفر می کنند، می توانند ویزای 90 روزه دریافت کنند. شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، اسرائیل، ژاپن، سنگاپور، سوئیس، ایسلند، نروژ، استرالیا و نیوزلند نیازی به ویزا ندارند.

توجه به این نکته ضروری است که برای جستجوی کار یا راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی به شما ویزای بازدید اعطا نمی شود. متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزلند و استرالیا و همچنین دارندگان ویزای شینگن می توانند از طریق فرودگاه های قبرس جنوبی و لارناکا وارد قبرس شمالی شوند. دیگران باید مستقیماً از طریق ترکیه به فرودگاه گیرنه یا آرکانا (Lefkos) بروند و از آنجا وارد قبرس شمالی شوند.

اقامت موقت در قبرس شمالی

مجوز اقامت موقت در قبرس شمالی معمولاً به یکی از دلایل زیر صادر می شود: https://euromy.info

برای کار

برای تحصیلات

دیدار خانواده

اجازه اقامت معمولا برای یک سال صادر می شود و می توان آن را به صورت سالیانه تمدید کرد. پس از پنج سال اقامت دائم در قبرس، می توانید برای اجازه اقامت دائم اقدام کنید. با این حال، هنگامی که با اجازه اقامت موقت در قبرس زندگی می کنید، نمی توانید بیش از سه ماه کشور را ترک کنید زیرا مجوز شما به طور خودکار لغو می شود.

مجوز کار موقت قبرس

خارجیانی که برای کار به قبرس می آیند باید در بدو ورود مجوز اقامت دریافت کنند. البته این اجازه اقامت موقت به طور خودکار به دارنده اجازه کار می دهد. قبل از سفر به قبرس و اخذ اجازه اقامت همچنین باید مجوز کار و ویزای کار قبرس را دریافت کنید.

اجازه اقامت موقت قبرس برای دانشجویان

دانشجویان خارجی که با ویزای تحصیلی به قبرس می آیند، باید اقامت خود را ثبت کنند و پس از ورود، اجازه اقامت موقت دریافت کنند. آنها مجاز به کار تمام وقت نیستند و فقط می توانند در مناطق خاصی کار کنند. متقاضیان می توانند مجوز اقامت موقت خود را بر اساس مدت تحصیل خود تمدید کنند.

اجازه اقامت موقت قبرس برای خانواده

شهروندان قبرسی یا اتباع غیر اتحادیه اروپا که به طور قانونی مقیم هستند و قصد دارند خانواده خود را به قبرس شمالی بیاورند می توانند در بدو ورود اجازه اقامت موقت برای قبرس شمالی دریافت کنند.

اقامت دائم قبرس شمالی

دو نوع اقامت دائم (کارت سفید) در قبرس شمالی وجود دارد که عبارتند از:

اجازه Hikrate Easy: این اقامت مادام العمر است و قبل از سال 2015 که قانون اقامت دائم تغییر کرد برای خارجیان مقیم جمهوری ترک قبرس شمالی صادر شده است. اگر این نوع اقامت دارید، نیازی نیست که وضعیت اقامت خود را هر دو سال یکبار تأیید کنید.

بیاز کیملیک: این نوع اقامت دائم از سال 2015 اعطا شده است و روش سنتی فعلی برای درخواست اقامت دائم در قبرس شمالی است. اگر این نوع اقامت دائم دارید باید هر دو سال یکبار با ارائه مدارک مناسب اقامت خود را تمدید کنید.

مراحل اخذ اقامت قبرس شمالی

راه های اخذ اقامت قبرس شمالی در زیر آمده است:

مسکن در قبرس شمالی از طریق تحصیل

تحصیل در دانشگاه ها و مدارس معروف قبرس شمالی یکی از راه های کسب مقام در این کشور است. از دانشگاه های معروف این کشور می توان به دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)، دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)، دانشگاه آمریکایی گیرنه و دانشگاه اروپای شرقی (NEU) اشاره کرد که همگی دارای جایگاه بین المللی هستند و مورد احترام بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند.

دانشگاه های قبرس شمالی در تمامی رشته ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا به دانشجویان خدمات ارائه می دهند. برای تحصیل در موسسات علمی در قبرس شمالی، داشتن گذرنامه، فرم ثبت نام دانشگاه، معاینه پزشکی و مدارک مالی مورد نیاز است. هزینه تحصیل در قبرس بسیار پایین است و ورود به دانشگاه های این کشور راحت تر از دانشگاه های ترکیه است. علاوه بر این، شما نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارید و تنها آزمون در قبرس شمالی آزمون زبان انگلیسی است.

زندگی از طریق کار در قبرس شمالی

اخذ اقامت و اجازه کار در قبرس شمالی یکی دیگر از روش های اقامت امن در این کشور می باشد. در این روش شما باید با ارسال رزومه خود به شرکت های مختلف کار پیدا کنید و همچنین شرکت مربوطه باید از اقامت و مجوز کار شما مراقبت کند. شما می توانید با ارائه مدارک، گذرنامه و مدارک پزشکی لازم، اقامت خود را دریافت کنید.

روش استخدامی اخذ اقامت دائم نسبت به سایر روش ها کمی دشوارتر است اما از آنجایی که شما حقوق و مزایا و بیمه سالانه دارید یکی از راه های مطمئن مهاجرت به حساب می آید. برای دریافت اقامت دائم باید هر سال اقامت خود را به مدت پنج سال تمدید کنید. سپس کارت سفید و اقامت دائم دریافت خواهید کرد.

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

زندگی در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری، تجارت، ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار امکان پذیر است. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری در حال توسعه است و فرصت های زیادی برای مشاغل مختلف دارد، این شیوه زندگی مزایای بسیاری خواهد داشت. زندگی در قبرس شمالی با سرمایه گذاری علاوه بر کسب درآمد خوب، یکی از مطمئن ترین راه ها برای مهاجرت به حساب می آید.

به این ترتیب سرمایه گذاران باید یک طرح تجاری برای ارائه به دولت قبرس داشته باشند. سپس با انجام مراحل اداری مربوطه می توانید شرکت را ثبت کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. اگر شرکت ثبت شده شما بیمه و مالیات سالانه شما را در قبرس شمالی پرداخت کند، می توانید اقامت خود را تمدید کرده و پس از پنج سال اقامت دائم خود را داشته باشید.

زندگی در قبرس شمالی از طریق ازدواج

اقامت قبرس شمالی نیز از طریق ازدواج امکان پذیر است. شما می توانید با یک شهروند قبرس شمالی ازدواج کنید و پس از دو سال اجازه اقامت دریافت کنید. در صورت ادامه ازدواج، شهروندی قبرس شمالی پس از سه سال اعطا می شود. اگر زن و شوهری پنج سال از ازدواجشان می گذرد و صاحب فرزند می شوند، نیازی به درخواست تابعیت نیست و فرزند خود به خود تابعیت آن کشور محسوب می شود.

مجردانی که هنوز ازدواج نکرده اند نیز امکان اخذ اقامت دارند. زوج های مجرد و افرادی که با هم در یک ملک زندگی می کنند باید مدارک زندگی مشترک را ارائه دهند تا واجد شرایط اقامت باشند. فرم مخصوص باید توسط گواهی دهنده تایید شده و همراه با درخواست اقامت به مرکز مربوطه ارائه شود.

با خرید ملک در قبرس شمالی اقامت کنید

مجوزهای اقامت قبرس برای خرید ملک عمدتاً برای سرمایه گذارانی است که منبع درآمد خارجی دارند. آنها برای اقامت در جزیره در قبرس ملک می خرند. با سرمایه گذاری حداقل 300000 یورو (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) در یک خانه یا آپارتمان جدید، می توانید به طور دائم در جزیره زندگی کنید.

سرمایه گذار می تواند بیش از یک ملک خریداری کند، مشروط بر اینکه قیمت کل خرید ملک 300000 یورو باشد. املاک موجود برای خرید عبارتند از:

دو خانه که می تواند خانه یا خانه باشد.

ملک مسکونی و مغازه که مساحت آن تا 100 متر مربع می باشد.

فضای مسکونی یا اداری که ممکن است 250 متر مربع مساحت داشته باشد.

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت می توانید اقامت موقت دو ساله در قبرس شمالی دریافت کنید. تا زمانی که شرکت فعالیت می کند و بیمه و مالیات های مربوط را پرداخت می کند، اقامت اعضای موسس شرکت قابل تمدید است. پس از مدتی می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. طبق قانون، تمام فعالیت های اقتصادی در قبرس شمالی باید در یک شرکت ثبت شده انجام شود.

همه حساب های بانکی زیر ذره بین هستند تا از پولشویی و سایر تخلفات جلوگیری شود. در این کشور یک شرکت ثبت شده نیز برای راه اندازی فروشگاه عمومی الزامی است. شرایط ثبت شرکت:

متقاضی و شرکت وی باید در جمهوری قبرس واقع شوند.

این شرکت باید در قبرس شمالی با حداقل پنج کارمند مستقر باشد.

برای ثبت شرکت، یک فرد در قبرس شمالی باید در مجموع 120000 دلار در حساب بانکی خود به مدت دو تا سه ماه داشته باشد. در حالی که شرکت فعال است و مالک نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد، 10000 تومان در حساب بانکی شخص مسدود می شود.

هزینه های ثبت شرکت شامل هزینه های اداری قبرس، هزینه های حسابدار و تاییدیه های لازم از آژانس های مختلف باید پرداخت شود و هفت هزار دلار تخمین زده می شود.