سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سهم چیست؟

 ممکن است چاپگر شما کندتر از حد معمول چاپ می‌کند و وقتی دلیل آن را می‌پرسید، به شما می‌گویند که کارتریج چاپگر تمام شده است. اگر می خواهید بدانید کارتریج چیست، به شما توصیه می کنیم انتهای این متن را بخوانید.

ضمناً برای خرید این محصولات با تخفیف توجه داشته باشید که با مراجعه به صفحه خرید کارتریج چاپگر و یا استفاده از کد تخفیف در این صورت، کارتریج را در صورت خرید خریداری کرده اید. متن

کارتریج چیست؟

از آنجایی که احتمالاً به دنبال اطلاعاتی در مورد کارتریج های تونر برای چاپگر خود یا به احتمال کمتر کارتریج جوهر برای چاپگرهای جوهر افشان هستید، ما این مقاله را برای کمک به شما گردآوری کرده ایم.

کلمه کارتریج به چه معناست؟

کارتریج یک کلمه انگلیسی به معنای سنگ پا است. در واقع برای هر کارتریج، کارتریج به آن کارتریج می گویند، با مطالعه قسمت های زیر متوجه می شوید که چه نوع کارتریج وجود دارد و به سوال "کارتریج چیست" پاسخ می دهید. پاسخ خواهیم داد.

کارتریج ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

از آنجایی که خود چاپگرها به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم می شوند، کارتریج های آنها نیز به دو نوع کارتریج جوهر و کارتریج لیزری یا کارتریج تونر تقسیم می شوند. هر کدام از این ها در شکل ها و کیفیت های متفاوتی تولید می شوند.

کارتریج لیزر آیینی؟

کارتریج های لیزری همانطور که از نامشان پیداست برای استفاده در پرینترهای لیزری رنگی یا سیاه و سفید ساخته شده اند. این کارتریج ها تحت تابش لیزر قرار می گیرند و با نگه داشتن بخشی به نام درام و پودر جاذب به نام تونر، تصاویر و متون را روی کاغذ چاپ می کنند. اگر علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد این نوع کارتریج هستید، فقط مقاله کارتریج لیزری را مطالعه کنید.

ردیف کارتریج جوهرافشان

کارتریج جوهر نیز به عنوان یک مخزن عمل می کند که وظیفه حمل جوهر را در داخل دارد. این نوع کارتریج کم کم در حال منسوخ شدن است و فقط در موارد خاص مانند چاپ عکس در هکاسی و به ندرت استفاده می شود. هنگام چاپ، این نوع کارتریج در محل مورد نظر قرار می گیرد و جوهر با قطعه ای به نام نازل به کاغذ منتقل می شود.

کارتریج لیزری دو تکه

کارتریج های لیزری دو تکه از دو قسمت تشکیل شده اند: مخزن تونر و واحد درام یا واحد درام. از برندهای معروفی که از این نوع کارتریج استفاده می کنند می توان به کانن و سامسونگ اشاره کرد. البته باید گفت که شرکت سامسونگ خط تولید خود را به غول چاپگر جهانی HP منتقل کرده و دیگر چاپگر تولید نمی کند.

کارتریج تونر چیست؟

تونر کارتریج  آوافرهنگ یک پودر مغناطیسی است که داخل نگهدارنده کارتریج قرار می گیرد و کار چاپ را تکمیل می کند.

تونرها در انواع مختلفی تهیه و تولید می شوند که هر کدام کاربرد خاصی دارند، به عنوان مثال ساده ترین طبقه بندی، طبقه بندی به انواع رنگی و مشکی است.

ظرفیت کارتریج (بازده) چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی های کارتریج قابلیت چاپ آن است. این ویژگی تونر یا مخزن جوهر چاپگر تحت تأثیر سه عامل کلی زیر است:

طراحی این محصول: برخی از انواع مخازن جوهر یا تونر به دلیل بزرگتر بودن کاست قابلیت چاپ بیشتر را دارند.

رده مخزن تونر: مخزن تونر سری X دو برابر همان سری مدل چاپ می کند.

برای گرفتن استارت یا نه: مدل استارتر 70 درصد کمتر از غیر استارتر چاپ می کند.

تفاوت قیمت کارت ها چیست؟

جدا از نوع و مدل کارتریج ها که می تواند روی قیمت آنها تاثیر بگذارد، می توان گفت که حرف اول را در قیمت، کیفیت می زند. اگر می خواهید محصولات باکیفیت را با تخفیف از ما خریداری کنید، می توانید از کد تخفیف EDA-5 استفاده کنید.