سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بزرگترین افسانه درباره آبشار آب پری افشا شد

ایمنا - ویژه برنامه های نوروزی در پارک جنگلی ناژوان گردشگرانی که میخواهند با رزرو بلیط هواپیما به این ناحیه سفر کنند، باید بلیط خود را به مقصد رامسر تهیه کنند و سپس از آن جا به جواهردشت بروند. در صورتی که قصد سفر از تهران به شیراز را دارید میتوانید بلیط هواپیما تهران شیراز را به صورت آنلاین و 24 ساعته از گت بیلیت خریداری کنید. از کوههای ارفعده که بالا بروید، میتوانید منظره زیبا و چشمنواز اطراف از جمله غار اسپهبد خورشید و روستاهای ییلاقی را به تماشا بنشینید که از دور خودنمایی میکنند. اکثر مردم رودسر، چابکسر، سیاهکلرود و روستاهای اطراف جواهردشت، در ماه های گرم و شرجی به این منطقه کوچ می کنند و در جواهردشت روزهای گرم تابستان را می گذرانند. چونکه این روستا کوچک است و اغلب مردم و اهالی این روستا به دامپروری و گاوداری مشغول هستند. در ابتدای ورودی روستا بازارچه ای کوچک وجود دارد که می توانید نیاز های اولیه خود را از این بازار تهیه کنید. شیب تند رشته کوه های البرز که خود سرچشمه رودهای فراوانی است باعث شده آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری از نواحی مختلف سرازیر شود و جلوههای زییایی را ایجاد کرده است. آبشارهای شیرآباد در 6 کیلومتری جنوب «شهر خان ببین» در میان جنگلی بسیار زیبا جریان دارند و در مسیر خود رودخانهها و چشمههای خنکی به وجود آوردهاند. یکی از بکرترین و زیباترین جاهای دیدنی شمال کتالم و سادات شهر است کتالم در فاصله 5 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رامسر واقع شده است.

این آبشار در دل جنگلی سرسبز در فاصله بیست و پنج کیلومتری با جنوب شهر سیاهکل واقع شده است. آبشار اول پنج متر ارتفاع و آبشار دوم حدود 43 متر و درمجموع 48 متر ارتفاع دارد. و دوم اینکه به دلیل تأمین آب این آبشار از تنها چشمه بالادست مجموعه آبشارهای کبودوال که از دل زمین و در ارتفاع به بیرون میجوشد و در مسیر خود هیچگونه منبع آبی دیگری از جمله رودخانه دائمی یا فصلی متشکل از آبهای سطح زمین بخاطر نزدیکی به آبشارها وارد آن نمیگردد پاکترین آبشار ایران نام دارد و گواراترین آب آشامیدنی را داراست. منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: احسان کمالی)منطقهی زیبای گالیکش با طبیعت بکر و تماشایی خود دارای جاذبههای متعددی است که دیدن آنها با یک روز گردش در این شهر تمام نمیشود. در این منطقهی زیبا خود را در میان ابرها خواهید دید و میتوانید ابرها را لمس کنید و همچون پرندهای باشید که برای استراحت و آرامش به این توده ابرهای سفیدرنگ پناه آورده است. یکی از ویژگیهای مثبت آبشار پیران، نزدیکی به ویرانههای قصر یزدگرد سوم است که مربوط به دورهی ساسانیان بوده و شما میتوانید از آنجا هم دیدن کنید. سنگ دیوارههای شیزر در دوره سوم زمینشناسی که مزوزوییک است، شکل گرفته و فسیل نرمتنها در بافتشان پیدا شده. آبشار یکی از جذاب ترین پدیدههای زمینشناسی است که در آن آب یک رودخانه از یک فلات یا مکانی مرتفع با سرعت زیاد به پایین یک دره یا دامنه میریزد. فاصله سیاهکلرود تا جواهر دشت از میان جنگل های انبوه و درختان سربه فلک کشیده و رودخانه و دره و کوه می گذرد و همین امر عبور از مسیر جاده خاکی را لذت بخش می کند و در نتیجه مسیر 2 ساعته را خیلی راحت و سریع طی کرده به دشت زیبای جواهردشت می رسیم.

در بین دره ای خوشگل و پوشیده از درختان تنومند، پارک جنگلی شیر آباد قرار دارد که به زعم گردشگران، یکی از شاهکارهای طبیعت ایران هست. این آبشار فوقالعاده زیبا که نگاه هر بینندهای را به خود جلب میکند در دل طبیعت و میان انبوه درختان و صخرهها قرار دارد و یک آبشار پر آب است که از 8 آبشار تشکیل میشود و منشا آن از زمین سرچشمه میگیرد. آبشار در 6 کیلومتری این روستا قرار دارد و برای رسیدن به آن وارد مسیری می شوید که پر از تپه های جنگلی زیبا و چشمه های خنک است. آبشار های زیبا با استخرهایی طبیعی و بکر این استان را یکی از محبوب ترین استان ها برای گردشگران پر طرفدار طبیعت گردی تبدیل کرده است. اگر می خواهید که یک روز خاطره انگیز با آب و هوای تمیز و لذت بخش را تجربه نمایید، حتما به پارک جنگلی ناهار خوران که یکی از جاذبه های طبیعت گردی گرگان محسوب می شود سری بزنید. حال که از گشتوگذار لذت بردهاید و روز را به پایان رساندهاید، باید برای اقامت تا نیز فکری بکنید. در حین بازدید از این دریاچه لذت دیدن دیوار تاریخی گرگان هم خالی از لطف خواهد بود. همانطور که گفتیم مسیر دسترسی به پارک جنگلی کشپل نور نزدیک به جاده فرعی دریاچه الیمالات است. با ورود به جاده نور، جاده ایی سر سبز که دو طرف آن را انبوهی از درختان قد برافراشته پیش روی چشمانتان خواهد بود؛ جاده ای که اگر چند لحظه چشمانتان را ببندید و یا حواستان پرت شود بی شک جاذبه های دیدنی فراوانی را از دست خواهید داد و این مسیر شما را به بهشتی سرسبز هدایت می کند؛ راهی که خبر از مناظری چشم نواز و شگفت انگیز می دهد.

کمی در جنگل پیاده روی کنید تا به تابلوهای امامزاده گزو برسید. نام الیمستان به این خاطر برای این جنگل انتخاب شده که اینجا محل رویش گیاهی به نام الیما است. وقتی هوا رو به سردی می رود این منطقه به خاطر بارش برف و باران شدید، خالی از سکنه می شود. اگر احتمال بارندگی وجود دارد و به خصوص در هنگام بارندگی شدید، برنامه خود را تغییر دهید. اگر در فصل بهار و به خصوص در اردیبهشت ماه به دشت دریاسر سفر کنید با پوشش یکدست گل های زرد بابونه در آن روبرو خواهید بود که همچون بهشت گلی در برابر چشمان شما می باشد. گل رامیان در 85 کیلومتری شهر گرگان قرار دارد. انواع لبنیات محلی دوغ، ماست، پنیر، گل گاوزبان، رب آلوچه، سبزی های معطر و دارویی سوغاتی منطقه هستند که می توانید از جواهر دشت تهیه کنید. وجود طبقات مختلف سبب رشد انواع گیاهان خودرو و جلبک ها شده است. زیبایی های این جاذبه دیدنی و خاطره انگیز بودن سفر شما به مقصد آبشار آب پری سبب شده مستر بلیط شما را به سمت سفر به این منطقه توصیه کند. فاصله رامسر تا این منطقه با عبور از سیاهکلرود چیزی در حدود دو تا سه ساعت است و زیبایی مسیر باعث میشود که خستگی راه را حس نکنید به این خاطر که با رسیدن به جواهردشت رودسر به بهشتی رویایی خواهید رسید که در هوای بینظیر آن حس سرزندگی فوقالعادهای خواهید داشت.

هتل آرام: هتل آرام با سه ستاره درخشان در ماکلوان در یک ناحیه خوش آب و هوا واقع شده است. است. در این مقاله از زوم تراول شما را با آبشار آب پری، جاذبههای اطراف آن، مسیر دسترسی به آبشار آب پری آشنا مینماییم. اکراسر، نمکدره، چاک، ایزکی، چرته و جیرود نام ییلاقات زیبا و سرسبز اطراف دهستان جنت رودبار است. کوه های بسیار بکر و سرسبزی که پوشیده شده بود از یک پوشش گیاهی به نام میش گوش. با هم به استان همیشهسبز گیلان میرویم تا یک تکه از بهشت را کشف کنیم. وی از ثبت جدید 6 اثر طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و تصریح کرد: عروس طلای شهرستان سیاهکل، بشکافته سنگ املش، کوی بغروبند تالش و جنگلهای پَلَت لنگرود در فهرست آثار ملی کشور ثبت شدند و تحت حفاظت ادارهکل قرار گرفتند، همچنین دو اثر شاخص دیگر از استان مشروط به انجام اقداماتی در فهرست آثار طبیعی کشور ثبت شد که اثر اول فیروزکوه (بقعه فیروزکوه) در سیاهکل است که به تخت سلیمان معروف بوده و بقایایی از معدن سنگهای بازالتی است که در نزدیکی کوه و امامزاده در ارتفاع دو هزارمتری از سطح دریا قرار دارد که آنجا چاه آب هم بوده و شامل سنگهای تراش خورده ای است که طبق بررسیها این سنگهای بازالتی کاملا طبیعی بودند. کرایه اتاق و سوئیت نسبت به سایر مناطق شمال کشور بسیار ارزانتر و مناسب است. توصیهی ما به شما این است که در هرفصلی که به این منطقه میروید لباس گرم و کفش راحتی مناسب کوهنوردی داشته باشید. در وهله اول باید اشاره کنیم که به هیچ عنوان بهصورت انفرادی و بدون تجهیزات پایه، اقدام پیمایش جنگل و یا کوهنوردی نکنید؛ زیرا علاوهبر خطرات پیمایشهای انفرادی، وجود چند همراه به شما قوت قلب و احساس امنیت بیشتری را القا میکند. سماسوس امکان کوهنوردی جذابی را در یک طبیعت سرسبز به شما میدهد و سالانه افراد زیادی به این منطقه سر میزنند.

کتیبه با خط کوفی نام «کیا اسماعیل ابوالفوراس شهریار ابنعباس» (صاحب بنا) و تاریخ 413 هجری قمری را نشان میدهد. این هتل آپارتمان در خیابان امام و جنب بیمارستان کلاردشت واقع شده و امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، پارکینگ، رستوران و کافیشاپ را در اختیار مسافران قرار میدهد. هتل آپارتمان نوید: هتل آپارتمان نوید یک هتل سه ستاره با بافت کاملاً سنتی است. این هتل زیبا دارای سه طبقه و 62 واحد است و در مکانی بکر و سرسبز بنا شده. در ضمن مکانی در پارک در میدان اصلی پارک مخصوص پیست اسب سواری و سوارکاری برای مبتدیان و حرفهایها میباشد. این شهرستان با دارا بودن آثار طبیعی فراوان و آب و هوای بی نظیر و وجود پیست استکی حرفه ای سالیانه پذیرای گردشگران زیادی میباشد. همچنین خودروهای زیادی تخریب شده و چادرها را هم پاره کردند. در گذشته عشایر و دامداران در اوایل فصل بهار به این منطقه کوچ می کردند و در اواسط فصل سرما آنجا را ترک می کردند اما اکنون فقط در زمان معینی دام های خود را برای چرا به آن منطقه می آورند که این خود باعث شده تا مراتع و دشت ها سالم تر بمانند. فقط کافی است قدم در آن بگذارید تا سرمای آب خواب از سرتان بپراند.

با ما به اشتراک بگذارید. خانه سنتی در محیطی دنج و در دامنه کوه های پوشیده از جنگل های هیرکانی قرار دارد که با چشم اندازی شگرف به ییلاقات آن منطقه خاطرهای خوش در ذهنتان به یادگار میگذارد. بالاترین نقطه این جنگل را منطقه جهاننما مینامند که با عبور از جادههای پرپیچوخم به آن میرسند. پارک جنگلی کشپل از زیباترین پارکهای جنگلی مازندران و یکی از مکانهای مناسب کمپ در شمال ایران است، فاصله نور تا پارک جنگلی کشپل 16 کیلومتر معادل 30 دقیقه از مرکز شهر ساحلی نور میباشد، جنگل کشپل و آبگرم لاویج دو تا از بهترین جاهای دیدنی نور و ایزدشهر بشمار میرود که جاده لاویج، یکی از زیباترین جادههای جنگلی شمال ایران هم از وسط پارک جنگلی کشپل عبور میکند. اگر از شمال یا شمال شرقی به این دشت زیبا سفر میکنید، باید از گرگان و جادههای ساحلی به این منطقه برسید. این دشت ییلاقی حدود 100 هکتار مساحت دارد. کندلوس به علت موقعیت تاریخی خود و آب و هوای مطبوعش از روستاهای گردشگری و ییلاقی مازندران محسوب می شود. رئیس گروه توسعه جاذبه ها و محصولات گردشگری همچنین به شاخص های انتخاب روستاهای جهانی اشاره کرد و گفت: دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از منابع طبیعی، پایداری اقتصادی، پایداری اجتماعی، پایداری محیطی، توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت بندی گردشگری، زیرساخت و اتصال و همچنین بهداشت، ایمنی و امنیت از جمله معیارهای اعلام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری بوده است که کارگروه مذکور با لحاظ کردن آنها 8 روستای منتخب را تایید کرده است.

طبق منابع تاریخی که درباره این بنا وجود دارد، این بنا متعلق به قرن 6 و 8 بوده است. شاه بالو از عارفان قرن 8 هجری بود. در چمستان انواع ویلاهای اجارهای و اقامتگاهها وجود دارند که سلیقه همه مسافران را پوشش میدهند.بهدلیل وجود چشمه آبگرم لاویج، در طول فصلهای شلوغ گردشگری اجاره ویلا و اقامتگاه در روستای لاویج کمی مشکل خواهد بود و هزینهها بالاتر میروند. در صورتی که قصد سفر چند روزه به دل طبیعت را دارید میتوانید اقامت در روستای مارگون یا دهکده گردشگری مارگون انتخاب مناسبی برای شما می باشد. ساعتها میتوانید در این جنگل گردش کنید و از تماشای درختان، گیاهان و جانوران متنوع آن لذت ببرید. اهالی روستا میگفتند نام جنگل را از این گیاه گرفتهاند. نام آبشار شوی به عنوان سی و پنجمین اثر طبیعی ملی و اولین اثر ملی خوزستان، در تاریخ 29 دی 1393 ثبت شده است. دلیل اینکه به این آبشار آب سفید میگویند این است که حباب های سفیدی در اثر برخورد آب آبشار با سنگ ها به وجود می آید و همین حباب ها موجب سفید رنگ دیده شدن آب آبشار می شود. ارتفاع آبشار سمیرم در گذشته نزدیک به 70 متر بود اما بر اثر فرسایش در حال حاضر نزدیک به 35 متر ارتفاع دارد.

آبشار شوی دزفول با ارتفاع 85 متر و عرض 70 متر در شهرستان دزفول از توابع استان خوزستان قرار دارد. ازآنجاییکه جنگل دالخانی در ارتفاع 800 متری از سطح دریا قرار دارد، یکی از بکرترین جنگلهای شمال ایران محسوب میشود. طول این آبشار 150 متر است که بلند ترین آبشار استان گیلان محسوب میشود. در روستای لاویج امکانات مناسبی برای اقامت و اتراق گردشگران تعبیه کردهاند و به همین دلیل مسافران زیادی در طول سال از این روستا دیدن میکنند.قدمت روستای لاویج به بیش از دو هزار سال قبل میرسد و جاذبههای تاریخی و طبیعی زیادی در اطراف آن به چشم میخورند. جنگل سنگچال هم در فاصله 7 کیلومتری روستای فیلبند قرار دارد و یکی از جاذبههای طبیعی این اطراف است. هنگام سفر به این منطقه زیبا وقتی از جاده هراز به سمت روستای سنگچال منحرف می شوید، با شگفتی های طبیعت روبرو می شوید که گاهی رسیدن به مقصد رافراموش خواهید کرد. حالا باید یک یا یک و نیم ساعت پیادهروی در شیب زیاد یا یک کوهپیمایی سبک را به جان بخرید و با عبور از میان جنگل به مقصد مورد نظرتان برسید. در مقابل اعضای تور مورد حمله برخلاف ادعاهای این مقام مسئول میگویند که علاوه بر حمله و ضربوجرح آنها وسایل هم به سرقت برده شده است. در تصویری که به فکر کمپ زدن هستید حتما یک چک لیست سفر تهیه کنید تا وسایل را فراموش نکنید. براساس بررسیهای انجامشده افرادی که کمپ زده بودند، ادعا کردند بخشی از وسایل آنان در محلی که کمپ زده بودند، به سرقت رفته که ما صحتوسقم مسئله را تأیید نمیکنیم و موضوع از سوی مراجع قضائی در حال پیگیری است». در روز جمعه بیستم مرداد ماه سال جاری حدود 10 خودرو آفرود در قالب تور غیرمجاز بدون دریافت هیچگونه مجوزی از این اداره کل اقدام به برپایی کمپ در منطقه جواهردشت رودسر کردند.

در میان همین کوه ها، یک چشمه آب وجود داشت که به خاطر وجود آن، گله دارها در اطراف آن چادر زده و اطراق کرده بودند و انواع محصولات لبنی گوسفندی تولید می کردند. این منطقه مسکونی آب و هوای خیلی خوبی دارد و از انجا به بعد، مقاصد زیادی برای طبیعت گردی در روستاها و مناطق اطراف مشهد وجود دارد که می توان برای آن ها برنامه ریزی کرد. البته گیاه های دارویی زیادی در روستا بود که اهالی منطقه با آنها آشنایی داشتند و نحوه مصرف آنها را می دانستند ولی چون ما نمی دانستیم دست نزدیم. البته به دلیل بارش باران ممکن است کمی هوا سرد و مسیرها لغزنده باشند که نیازمند احتیاطهای لازم و داشتن تجهیزات مناسب است. آب در یک منبع بزرگ جمع آوری سپس برای اهالی روستا لوله کشی شده است و البته به تازگی در طی چندسال اخیر برق هم به روستا آورده اند. منبع عکس: سایت wisgoon، عکاس نامشخصییلاق آلاشت از زیباترین و قدیمیترین مناطق در استان مازندران است که در نزدیکی شهرستان سوادکوه قرار دارد. منطقه: مازندران ، سوادکوه. آبشار شاهاندشت آمل، بلندترین آبشار استان مازندران است که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است. مکان دقیق این آبشار در 16 کیلومتری شهر پره سر در رضوانشهر گیلان است. گروهی که در اینجا به آن اشاره کردیم هم برای این منظور به قصد جواهردشت راهی گیلان میشوند تا کمی بالاتر از روستا و در دل کوهها و جنگل هیرکانی چادر بزنند و منتظر بارش شهابی باشند. طبیعتگردها و علاقهمندان به نجوم برای تماشای بهتر بارش شهابی باید به دل طبیعت بروند. شنبه 21 مردادماه اوج بارشهای شهابی در شهابباران برساوشی در ایران بود. با توجه به مسیر زیبای این قلعه، بهترین زمان برای سفر به این منطقه از رامسر در ماههایی است که هوا معتدل و طبیعت در اوج زیبایی خود باشد.

راستش انقدر منطقه دیلمان زیبایی دارد که نمیتوان برترین جاذبه آن را معرفی کرد. غاز پل خدا یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه است. پل خشتی لاهیجان روی رودخانهی سیمرود یا سیمجو قرار گرفته و از مصالحی مانند آجر قرمز، آهک و ساروج ساخته شده است. پس اینکه پل سفید را رد کردید، به دو راهی آلاشت که در سمت چپ جاده واقع شده، خواهید رسید. همانطور که اشاره شد، این آبشارها دو آبشار هستند. این شهر دارای محدودهی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این شهر میتوان به موزه مردم شناسی رامسر، پارک ساحلی محله نرگس باغ، موزه کاخ رامسر، رستوران دوستان، بازار روز رامسر بازار لباس، رستوران خلج، رستوران ایتالیایی میلانو، بازار جدید ماهی فروشان رامسر، رستوران مظاهری و پارک ساحلی محله امامزاده اشاره کرد. در ساعتهایی از روز میتوانید پدیده اقیانوس ابر را در اطراف آن ببینید و از دیدن این همه زیبایی بی نظیر طبیعی لذت ببرید. جایی که میتوانید درختان رنگارنگ را ببینید و تصاویر زیبایی را در حافظه خود ثبت کنید. طبیعت زیباست اگر زیبایی های طبیعت را ببینید و بنگرید در طبیعت باید زیبایی را لمس کرد نه اینکه فقط با چشم دید. در ارتفاعات آنجا هم میتوانید گلههای گاو و گوسفند روستاییان را ببینید که به چرا مشغول شدهاند.

با اقامت در این مکان میتوانید اکسیژن تازه تنفس کنید و صبح را با تماشای چشم اندازی از جنگل زیبا آغاز نمایید. چگونه به جنگل و روستای الیمستان برویم؟ یکی از این جاذبه های گردشگری بسیار معروف در روستای زیارت ، آبشار زیارت گرگان می باشد که یکی از زیباترین مکان های تفریحی روستای زیارت گرگان به حساب می آید و از نظر آب و هوایی بسیار مناسب است. اگر هم برای رفتن دودل هستید و لنگ اقامتگاه مناسب هستید یادتان نرود همیشه میتوانید در همان نزدیکیها و در نقاط مختلف استان گیلان با پینورست انواع اقامتگاه را اجاره کنید. اگرچه برخی اطلاعات معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان مثل وقوع حادثه در روز جمعه اشتباه است و این حادثه در پنجشنبه 19 مرداد اتفاق افتاده؛ اما آن را میتوان بهعنوان تنها واکنش رسمی به حادثه جواهردشت در نظر گرفت. اگر به دنبال مأمنی برای چند روز استراحت و هیجان هستید، اجازه بدهید تا یکی از جاذبههای ایران پهناور را به شما معرفی کنیم. یک روز را میتوانید برای صعود به قله سماسوس اختصاص دهید. از بالای سماسوس میتوانید در یک سمت طبیعت سرسبز و در سمت دیگر دریای خزر را ببینید. توانستید هر 12 آبشار را ببینید؟ همچنین حمام قدیمی و خزینهای روستا را ببینید. همچنین آبشار مارگون در فهرست آثار طبیعی ملی هم به ثبت رسیده است. سامان موحدیراد: در کمتر از یک ماه پس از حادثه عجیب حمله به طبیعتگردها در اوپرت واقع در استان سمنان حالا خبر رسیده که در گیلان هم گروهی شبانه به چند چادر طبیعتگردی در دل جنگل حمله کردهاند. هم اکنون این روستا بعنوان روستای ملی چادرشب بافی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از اجاره ون برای شمال بدون راننده ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.