سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وردپرس چیست؟


به زبان ساده، وردپرس نرم افزاری است که می توانید از آن برای ایجاد یک وب سایت، وبلاگ یا حتی یک اپلیکیشن استفاده کنید. وردپرس در سال 2003 منتشر شد و به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای بسیار انعطاف پذیر شناخته می شود. امروزه بیش از 27 درصد از کل وب شامل برخی از محبوب ترین سایت هایی است که ممکن است نام آنها را شنیده باشید.

وردپرس به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به یادگیری کدنویسی یا برنامه نویسی، وب سایت خود را از مرورگر وب خود به طور کامل مدیریت کنید. در واقع، اگر تا به حال از ویرایشگر متنی مانند مایکروسافت ورد استفاده کرده اید، می توانید از ویرایشگر وردپرس در خانه نیز به همین شکل استفاده کنید.

قالب وردپرس ژاکت چگونه کار می کند؟ 

مزایای وردپرس - مشاغل وردپرس

برای استفاده از نرم افزار وردپرس ابتدا باید آن را در وب سرور خود دانلود کنید یا می توانید همزمان با خرید هاست خود هاست وردپرس را خریداری کرده و نسخه نصب شده وردپرس را دریافت کنید. پس از اتصال به پایگاه داده، می توانید محتوای خود را در وب ایجاد کنید. ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما کل فرآیند گاهی کمتر از 5 دقیقه طول می کشد. پس از نصب این نرم افزار می توانید از یک ویرایشگر ساده مبتنی بر وب برای چاپ محتوا و ساخت وب سایت خود استفاده کنید. خدمات میزبانی وردپرس WebRome به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان یک سایت وردپرس جدید ایجاد کنید.

تاریخچه وردپرس

این برنامه در سال 2001 توسط توسعه دهنده فرانسوی Michel Valdrighi به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی PHP راه اندازی شد. پس از 2 سال دو نفر به نام های Mike Little و Matt Mulnog این پلتفرم را طراحی و به پایان رساندند.

وردپرس 0.7 در سال 2003 ایجاد شد. در سال های بعد، با به روز رسانی های جدید، از جمله سیستم اصلی، ذخیره سازی مداوم و ابزارک های بهتر، به روز شد. در سال 2016، وردپرس 4.5 لینک های وب، کانال های داخلی جدید و ویژگی های واکنش گرا را به ویژگی های خود اضافه کرد.

وردپرس از زمان اولین انتشار خود چندین بار ارتقا یافته است و هر بار نتایج بهتری ارائه می دهد.

چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟

مزایای وردپرس - مخاطبین وردپرس

وردپرس در حال حاضر توسط 31.9 درصد از کل وب سایت ها استفاده می شود. این نرم افزار دارای سیستم تحریریه با سهم 59.4 درصدی می باشد.

هر توسعه‌دهنده محتوا یا بازاریاب که در این صنعت کار می‌کند می‌داند که گزینه‌های مختلفی در مورد پلتفرم‌های طراحی وب ژاکت و وبلاگ‌نویسی وجود دارد. گزینه های رایگان و پولی زیادی وجود دارد که انتخاب آن ضروری است.

وبلاگ نویسی و طراحی وب در طول 15 سال گذشته رشد مثبتی داشته است و این آمار جمع می شود.

400 میلیون نفر در هر ماه از 24 میلیارد صفحه وب بازدید می کنند.

هر ماه 70 میلیون پست جدید و 47 میلیون نظر ایجاد می شود.

- وبلاگ های وردپرس به بیش از 120 زبان از جمله اسپانیایی و هلندی نوشته شده اند.

کاربران وردپرس عبارتند از CNN، TED، UPS و CBS Radio.

با گذشت زمان، علاقه وبلاگ نویسان به وردپرس افزایش یافته است. فراتر از وبلاگ نویسی، وردپرس برای ایجاد رسانه های اجتماعی و موضوعات تجاری آنلاین عالی است.

با این ابزارها، افزونه ها و ویژگی های همه کاره، وردپرس بدون شک بهترین پلت فرم برای طراحی وب سایت تجاری است.