سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توانیم جزئیات لپ تاپ را ببینیم؟


چه به دنبال خرید یک لپ تاپ جدید باشید و چه به دنبال نگاهی گذرا به مشخصات لپ تاپ فعلی خود باشید، باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. خوشبختانه چندین روش مختلف و مفید برای مشاهده مشخصات لپ تاپ شما وجود دارد. ساده ترین راه برای جستجو در ویندوز این است که اطلاعات زیادی در منوی استارت وجود دارد.

اما اگر می‌خواهید کمی عمیق‌تر شوید، برنامه‌هایی وجود دارند که به شما در انجام این کار کمک می‌کنند. با Digi63 همراه باشید تا با نحوه درک رم و گرافیک لپ تاپ آشنا شوید.

راه های بررسی اطلاعات لپ تاپ

در این قسمت به 5 روش برای اطلاع از مشخصات لپ تاپ می پردازیم. این 5 روش به ترتیب:

از منوی ویندوز استفاده کنید

با استفاده از نرم افزار CPU-Z

به بخش Device Manager مراجعه کنید

با استفاده از Task Manager ویندوز

با استفاده از نرم افزار پیشرفته HWiNFO

ساده ترین راه برای اطلاع از جزئیات سخت افزاری لپ تاپ خود این است که به قسمت Properties سیستم خود بروید یا از قسمت About در تنظیمات ویندوز استفاده کنید. البته اگر به دنبال اطلاعات دقیق تری هستید، پیشنهاد می شود از نرم افزارهای اضافی مانند CPU-z و HWiNFO استفاده کنید. نمایندگی رسمی ایسوس


1. استفاده از منوی استارت ویندوز

ساده ترین راه برای دیدن دستورالعمل های لپ تاپ خود استفاده از منوی استارت ویندوز است. در ادامه این روش را در دو ویندوز محبوب 7 و 10 ارائه خواهیم داد.

الف) در ویندوز 10 و 11

1. برای بررسی مشخصات سخت افزاری لپ تاپ خود می توانید روی دکمه Start ویندوز 10 کلیک کنید سپس روی تنظیمات (آیکون چرخ دنده) کلیک کنید. اگر این نماد را نمی بینید، عبارت Settings را جستجو کنید.

ب) در ویندوز 7

برای اطلاع از مدل و مشخصات لپ تاپ در ویندوز 7 باید گزینه Computer را در منوی start پیدا کنید. سپس روی آن کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. پنجره ای باز می شود که مشخصات سخت افزاری لپ تاپ شما از جمله پردازنده، حافظه (RAM) و سایر اطلاعات نسخه ویندوز را نشان می دهد.

توصیه می کنم قبل از ادامه، مشخصات لپ تاپ ایسوس fx507zm را بررسی کنید.

2. استفاده از نرم افزار CPU-Z

ابزار قدیمی و رایگان CPU-Z یک مانیتور سخت افزاری است و نه تنها CPU، بلکه حافظه، مادربرد و GPU یا کارت گرافیک لپ تاپ شما را نیز مانیتور می کند. نرم افزار فشرده CPU-Z راهی سریع برای مشاهده جزئیات دقیق و درک مدل و مشخصات لپ تاپ شما است. اگر می خواهید بدانید که چگونه رم و گرافیک لپ تاپ را درک کنید، این ابزار برای شما مناسب است.

اولین چیزی که پس از دانلود و نصب CPU-Z مشاهده می کنید، پنجره ای است که از شما می خواهد لپ تاپ شخصی خود را تأیید کنید. این یک روش پرکاربرد برای ضبط فرکانس های CPU و سپس مقایسه و طبقه بندی آنها در پایگاه داده CPU-Z است.

اما لازم نیست این کار را انجام دهید و در عوض می توانید پنجره را ببندید یا کادر "تأیید بیانیه های حریم خصوصی" را علامت بزنید. با انجام این کار، جزئیات سخت افزار کامپیوتر شما در پایگاه داده CPU-Z به صورت عمومی قابل مشاهده نخواهد بود.

سپس پنجره اصلی CPU-Z به شما نشان می دهد. هر صفحه از این برنامه می تواند اطلاعات دقیقی از ابزارهای موجود در لپ تاپ به شما نشان دهد. اکثر صفحات پردازنده (CPU)، گرافیک (GPU)، مادربرد، حافظه (RAM) و غیره را توصیف و نشان می دهند. با استفاده از این نرم افزار، روند مشاهده لپ تاپ شما ساده می شود.

3. قسمت Device Manager لپ تاپ را بررسی کنید

قسمت Device Manager لپ تاپ شما حاوی اطلاعات کاملی در مورد تمام اجزای لپ تاپ شما می باشد. در منوی تنظیمات مربوطه در گوشه سمت راست بالای About، روی لینکی به نام «اطلاعات سیستم» کلیک کنید. سپس در گوشه سمت چپ بالا پیوند Device Manager را پیدا خواهید کرد.

البته می توانید از منوی استارت به Device Manager نیز بروید.با کلیک روی لوگوی ویندوز منوی Start را باز کنید.وقتی منوی Start باز شد در قسمت جستجو Device Manager را تایپ کنید. برای دسترسی به Device Manager روی نتیجه جستجوی برجسته کلیک کنید یا Enter را فشار دهید.

Device Manager حاوی اطلاعاتی در مورد تمام ویژگی های لپ تاپ شما است. در این قسمت می توانید مدل دقیق اکثر قطعات سخت افزاری لپ تاپ از جمله پردازنده، کارت گرافیک، درایو دیسک، پورت ها، تجهیزات جانبی و ... را مشاهده کنید.

با کلیک بر روی تب مورد نظر می توانید برگه ها را گسترش دهید. با این کار اطلاعات دقیقی در مورد سخت افزار دستگاه شما نمایش داده می شود. برای مثال، روی Display adapters کلیک کنید تا اطلاعات دقیق در مورد کارت گرافیک (GPU) خود را مشاهده کنید.

4. به بخش Task Manager لپ تاپ نگاه کنید

بخش Task Manager نیز می تواند اطلاعات دقیقی در مورد سیستم لپ تاپ شما ارائه دهد. با این حال، روش دسترسی به سیستم عامل ویندوز بستگی دارد. در ویندوز 10 می توانید Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید. سپس باید تب Performance را انتخاب کنید. تب Performance حاوی برخی اطلاعات و مشخصات مهم در مورد لپ تاپ شما است که عبارتند از:

پردازنده: نوع و سرعت پردازنده و همچنین بار فعلی پردازنده.

حافظه: مقدار کل رم و حافظه سیستم موجود در حال حاضر در دستگاه.

دیسک: فراداده در مورد دیسک، از جمله تعداد هسته ها و پردازنده های منطقی و اینکه آیا فناوری پردازش در حال اجرا است.

اترنت: خروجی هارد دیسک برای هر درایو فیزیکی.

Wi-Fi یا نوع اتصال دیگر: نوع اتصال شبکه و میزان فعلی ترافیک شبکه.

کارت گرافیک: GPU، حافظه اختصاص داده شده و بار فعلی اعمال شده به آن.

اگرچه ویندوز 7 دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی شود، اما برخی از افراد هنوز ویندوز 7 را روی رایانه خود دارند. در ویندوز، می توانید systeminfo را در Command Prompt تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به سخت افزار و نرم افزار لپ تاپ خود را ببینید.

5. استفاده از برنامه HW-iINFO

نرم افزار HW-iINFO برای نظارت بر سیستم های کامپیوتری لپ تاپ و دسکتاپ استفاده می شود. از این نرم افزار می توان برای دریافت یک نمای کلی و عمیق از تمامی اجزای سخت افزاری استفاده کرد. نرم افزار HW-iNFO همیشه برای پشتیبانی از آخرین استانداردهای سخت افزاری و مشخصات لپ تاپ به روز می شود.

با نظارت بر وضعیت سیستم در زمان واقعی، نرم افزار می تواند انواع پارامترهای سخت افزاری از جمله CPU، GPU، مادربرد، درایوها، تجهیزات جانبی و غیره را پوشش دهد. HW-iNFO همچنین در تشخیص گرمای بیش از حد، بارگذاری بیش از حد، کاهش عملکرد یا پیش‌بینی خرابی لپ‌تاپ مفید است.

نرم افزار HW iNFO یکی از بهترین راه ها برای مشاهده مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ می باشد.

نحوه مشاهده حافظه هارد لپ تاپ

نحوه مشاهده حافظه هارد دیسک لپ تاپ به سیستم عاملی که استفاده می کنید بستگی دارد. کاربران ویندوز ویستا، 7، 8، 10 و 11 می توانند کلید Windows + E را فشار دهند تا پنجره File Explorer باز شود. در سمت چپ پنجره File Explorer، روی This PC کلیک کنید. هنگامی که This PC را انتخاب می کنید، بخشی به نام Devices and Drivers را خواهید دید.

هر درایو ذخیره سازی دارای یک نوار وضعیت، مقدار فضای آزاد موجود و کل فضای دیسک است.

 

چگونه مدل لپ تاپ لنوو را پیدا کنیم. قیمت لپ تاپ Lenovo

راه های مختلفی برای تعیین مدل لپ تاپ لنوو وجود دارد. ساده ترین گزینه این است که روی منوی Start کلیک کنید. سپس بر روی "Computer" کلیک راست کرده و "Properties" را انتخاب کنید. این ویژگی اطلاعاتی در مورد ساخت، مدل و مشخصات لپ تاپ لنوو، سیستم عامل، مشخصات رم و مدل پردازنده شما نمایش می دهد.

نحوه شناسایی مدل های لپ تاپ ایسوس

برای پاسخ به این سوال که چگونه مدل لپ تاپ ایسوس را پیدا کنیم، باید گفت که بسیار ساده است. ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید. سپس بر روی گزینه "Computer" کلیک راست کرده و گزینه "Properties" را انتخاب کنید. با انجام این کار تمامی اطلاعات مربوط به ساخت و مدل لپ تاپ ایسوس، سیستم عامل، مشخصات و حتی مدل عامل نمایش داده می شود.

در روش زیر ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید. سپس اطلاعات سیستم را در کادر جستجو تایپ کنید. این میدان را نشان خواهد داد. در این سایت می توانید هر آنچه را که می خواهید در مورد لپ تاپ های ایسوس بدانید پیدا کنید.