سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه فرنی چهار نفره


مواد لازم برای 4 نفر

1.5 لیتر شیر

6 قاشق غذاخوری آرد برنج

شکر 6 قاشق غذاخوری

پودر هل نصف قاشق چایخوری

3 قاشق غذاخوری گلاب

زعفران آسیاب شده 1 قاشق غذاخوری

تزیین شده با پودر دارچین، هلال پسته و بلغور جو دوسر

طرز تهیه فرنی برای 4 نفر

اولین گام

برای تهیه فرنی مجلسی 4 نفره ابتدا شیر را در قابلمه مناسبی بریزید. توجه داشته باشید که برای فرنی باید از شیر کامل استفاده شود تا در نهایت فرنی لذیذتر و لذیذتر به دست آید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد برنج را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا در شیر حل شود. بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و ادویه ها را در تابه کمی هم می زنیم.

مرحله سوم

دلیل پختن فرنی روی حرارت کم این است که آرد در حالی که فرنی روی اجاق است می پزد. حرارت زیاد کشمک را خیلی سریع غلیظ می کند و آرد را خام نگه می دارد.

سطح چهارم

وقتی شیر داغ شد شکر گرانول را به همراه پودر هل در قابلمه اضافه می کنیم و در همین حین مواد را هم می زنیم تا شکر در شیر حل شود. حالا باید دوغاب را مدام هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد.

سطح پنجم

وقتی فرنی کمی غلیظ شد گلاب را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا جذب فرنی شود. سپس زعفران خورشتی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا فرنی زرد شود.

مرحله ششم

البته افزودن زعفران آماده اختیاری است، اما اگر می خواهید در منزل فرنی درست کنید، زعفران علاوه بر تغییر رنگ فرنی، طعم فرنی ما را بهتر می کند.

مرحله هفتم

بعد از اینکه فرنی تقریباً آماده شد، در صورت تمایل می توانید یک تکه کوچک کره اضافه کنید. کره فرنی را خوشمزه و لذیذ می کند. بعد از اضافه کردن کره، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

در این زمان فرنی را در ظرف مورد نظر خود می گذاریم و کمی صبر می کنیم تا ور بیاید. حالا می توانیم فرنی را به دلخواه با دارچین، خلال پسته، خلال بادام و رزماری خشک تزئین کنیم.

برداشت شده از: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/