سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره بخاری های گازی بدون دودکش


برای گرم کردن خانه در ماه های سرد سال باید از بخاری استفاده کنیم. برخی از بخاری ها چراغ دارند و برخی بدون دودکش. بخاری های بدون لامپ نسبت به مدل های دیگر کارایی بیشتری دارند زیرا گرما را از طریق لوله ها از اتاق خارج نمی کنند. اما سوالی که در ذهن اکثر کاربران باقی می ماند این است که بخاری گازی بدون نور چه خطراتی برای سلامت انسان به همراه دارد؟

دلیل اصلی این نگرانی ها نحوه انتشار دود ایجاد شده از ترکیب اکسیژن و گازها است. در این مقاله با فروشگاه اینترنتی کالاسونیک همراه باشید، با این نوع رادیاتورها بیشتر آشنا می شویم. کاربرد صحیح آن را توضیح می دهیم. همچنین در پایان این مقاله بهترین مدل های اجاق گاز بدون شومینه موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

بخاری گازی بدون چراغ یا دودکش بخریم؟

بحث اصلی در مورد اجاق گاز بدون دودکش این است که آیا خرید اجاق گاز بدون دودکش بهتر است یا اجاق گاز با دودکش؟

بخاری بدون دودکش قابل حمل است و می توان آن را روی دیوار نصب کرد. در این بخاری ها تولید گاز مانند بخاری گازی برای دودکش است. اما از آنجایی که سازه طراحی خاصی دارد و کیفیت شعله آن بهتر است. بنابراین ما شاهد تولید بسیار کمی مونوکسید هستیم. البته لازم به ذکر است که این مشکل با بخاری گازی بدون دودکش به شما آسیبی نمی رساند.

بخاری های گازی برای گرم کردن محیط نیاز به جذب اکسیژن بیشتری از محیط دارند. این مشکل باعث آزاد شدن مقدار زیادی گاز اکسید می شود که برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است. اگر دی اکسید کربن در فضای بسته افزایش یابد، منجر به مرگ انسان می شود.

مونوکسید کربن باید با استفاده از یک پشته مشترک به محیط بیرون منتقل شود. البته در استفاده از بخاری گازی با دودکش تنها سطح دودکش مهم نیست، بلکه خود دستگاه نیز باید کیفیت لازم برای حذف گاز سمی را داشته باشد و مانعی بر سر راه آن وجود نداشته باشد. لوله کردن بخاری های گاز دودکش اغلب در فضاهای بسته مانند خانه ها، آپارتمان ها، مساجد، سالن ها و غیره استفاده می شود.

نکته: بخاری گاز دودکش اغلب در محیط هایی که امکان باز شدن پنجره و تهویه آن وجود ندارد استفاده می شود. برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن، بخاری دودکشی گزینه مناسب تری است.

هنگام استفاده از هر بخاری گازی، دو نکته را باید در نظر داشت:

از بخاری گازی در حمام استفاده نکنید.

دودکش بخاری گازی را با دودکش در آب غوطه ور نکنید. به خاطر داشته باشید که بخاری های لوله ای فقط باید وارد دودکش های کامل شوند.

از بخاری های گازی بدون دودکش در کجا می توان استفاده کرد؟

برخی معتقدند بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است و نباید از آن استفاده کرد. اما استفاده از بخاری بدون دودکش برای فضاهای باز که هوا در داخل آن جریان دارد کاملا مناسب است. چون آلودگی بسیار کمی دارد.

مثلا در سواحل درب بانک همیشه باز و بسته است، جای آن کاملا باز است، می توانید از تهویه مطبوع بدون دودکش استفاده کنید. با این نوع گرمایش، ایمنی در نظر گرفته می شود، اما اگر مشکل تنفسی دارید یا مشکل دارید، توصیه می شود از تهویه مطبوع دود استفاده کنید.

فراموش نکنید که استفاده از رادیاتور بدون دودکش برای اتاق کودک توصیه نمی شود. استفاده از اجاق گاز بدون دودکش برای اتاق خواب ها و اتاق هایی که هوای اتاق در آنها جریان ندارد، توصیه نمی شود.

عموماً از این بخاری ها برای مغازه ها و سالن هایی استفاده می شود که رفت و آمد زیاد است یا درب آن ها زیاد باز و بسته می شود و هوا در داخل آن به گردش در می آید انتخاب ایده آل و مناسبی است.

فرآیند سوخت ترکیبی گاز و اکسیژن

اگرچه فرآیند ترکیبی گاز سوخت و اکسیژن با مقدار بسیار کمی از آلاینده ها همراه است، اما این مقدار کم نیز می تواند اثرات نامطلوب طولانی مدتی بر سلامت انسان داشته باشد. در برخی از جدیدترین انواع بخاری های گازی بدون دودکش، سیستم جدیدی به نام ODC وجود دارد که در شرایطی که اکسیژن محیط به 18 درصد کاهش یابد، ODC به سرعت بخاری را متوقف می کند.

با این حال، عواملی مانند نام تجاری، ویژگی ها و وثیقه فروش می توانند نقش مهمی در کیفیت محصول داشته باشند. ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم محصولاتی را انتخاب کنند که کاملاً در بازار شناخته شده باشد و به اعتبار برند آنها کمک کند. با این حال، اگر به جای ملاحظات مالی نگران ایمنی محصول هستید و فضای نشیمن کوچک است و فاصله زیادی بین پنجره ها و درهای اتاق ها وجود ندارد، بخاری برقی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

برای مشاهده قیمت بخاری برقی کلیک کنید.

بخاری گازی بدون دودکش چگونه کار می کند؟

فناوری به کار رفته در ساخت بخاری های گازی بدون دودکش باعث بهینه سازی عملکرد تولید شعله شده است، به طوری که اکسیژن و گاز به نسبت مخلوط شده و شعله تولید می کنند، مقدار کمی اکسیژن و گاز با یکدیگر ترکیب می شوند و حداکثر شعله و گرما را تولید می کنند. همانطور که با تکمیل فرآیند سوخت، مونوکسید کربن کمتری تولید می شود. این میزان تولید گاز در مقایسه با بخاری های گازی با دودکش کمتر است.

شومینه های گازی بدون دودکش با گرما کوپل می شوند. ترموکوپل ها ایمنی دستگاه را تا حد زیادی افزایش می دهند. در واقع با فروکش کردن شعله، حساسیت دستگاه فعال شده و در نتیجه جریان گاز به سرعت قطع می شود.

هنگامی که میزان اکسیژن به زیر 18 درصد می رسد، دستگاه خاموش می شود. پس از خاموش شدن یکباره دستگاه وحشت نکنید. در عوض، باید نگران این باشید که هوا خیلی باد نمی آید و این باعث می شود این اتفاق بیفتد.

بخاری های گازی بدون دودکش باعث از دست رفتن رطوبت از جو می شوند. بنابراین هنگام استفاده از این دستگاه بسیار مراقب باشید. البته این موضوع در مورد اجاق گاز دودکش دار نیز صدق می کند، اما با گذاشتن ظرف پر از آب روی آن می توان مشکل را حل کرد.

ساختار بدون دودکش بخاری گازی به این معنی است که رطوبت به طور خودکار تا حد زیادی حفظ می شود. اما همیشه به این نکته توجه می شود که بخار آب تولید شده در بخاری گازی بدون دودکش برای مدت طولانی می تواند باعث افزایش بیماری های تنفسی در بزرگسالان شود و همچنین باعث کپک زدن خواهد شد. بنابراین بهتر است ابتدا به فکر هوای مناسب باشید.

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است؟

گرمایش گاز بدون دودکش

گاز مونوکسید کربن که هنگام استفاده از بخاری گازی بدون دودکش تولید می شود، می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر محیطی که بخاری در آن استفاده می شود بسته باشد، مشکلات احتمالی شدیدتر خواهد بود.

استفاده از اجاق گاز بدون دودکش در محیط هایی که هوا در فضای مورد نظر گردش می کند توصیه می شود. به عبارت دیگر باید تهویه مناسبی داشته باشد. پس به یاد داشته باشید که استفاده از اجاق گاز بدون دودکش در فضاهای بسته مانند خانه توصیه نمی شود.

این بخاری ها آلاینده تولید می کنند. بنابراین استفاده از این نوع بخاری گازی با وجود مزایای فراوان، معایبی نیز دارد. آلاینده های تولید شده توسط بخاری های گازی نسوخته شامل دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و بخار آب است.

اگرچه درصد این آلاینده ها بسیار ناچیز است، اما در درازمدت می تواند اثرات منفی بر سلامتی افراد به ویژه ریه ها بگذارد. آنها همچنین در اثر تبخیر آب کپک می زنند.

بنابراین، داشتن تهویه مناسب در محیط انتخابی مهم است که ممکن است شامل وجود تهویه مطبوع یا باز یا بسته شدن درها یا پنجره ها باشد. یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از بخاری گازی بدون دود، فروشگاه است. البته در استفاده از این نوع بخاری گازی باید ابعاد فضا را نیز در نظر بگیرید. یک بخاری گازی کوچک قدرت کافی برای گرم کردن اتاق را ندارد.

مزایا و معایب بخاری های گازی بدون دودکش

مزیت - فایده - سود - منفعت

از مهمترین مزایای شومینه گازی بدون دودکش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخاری گازی بدون دودکش به راحتی قابل حمل بوده و در هر مکانی قابل استفاده است. این نوع مشعل گازی دارای کاربری مسکونی و تجاری می باشد.

این نوع بخاری گازی می تواند گرمای مطلوب و یکنواخت فضایی را تولید کند.

این نوع بخاری گازی نشتی هوای گرم ندارد و تمام گرمای تولید شده به فضا دمیده می شود.

این بخاری ها در مقایسه با اجاق گاز و شومینه ارزان تر هستند.

استفاده از این نوع بخاری گازی می تواند هزینه سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در حالی که استفاده از این بخاری ها مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارد.

معایب

بخاری های گازی بدون دودکش، آلاینده های مضر را وارد جو می کنند.

اگر اتاقی که در آن بخاری گازی بدون دودکش استفاده می شود تهویه مناسبی نداشته باشد، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلاینده ها می تواند خطرات قابل توجهی برای سلامتی شما ایجاد کند.

استفاده از این نوع بخاری گازی باعث افزایش اثر غیر مستقیم بخار آب می شود که باعث ایجاد کپک و گرد و غبار می شود.

هنگام خرید اجاق گاز بدون دودکش برای خانه خود به نکاتی توجه کنید

ویژگی های شومینه

هنگام خرید بخاری گازی برای خانه بدون شومینه و همچنین با سایر لوازم خانگی، نکات مهم زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این عوامل و عناصر مهم شامل موارد زیر است:

با توجه به ابعاد حامل

قبل از هر اقدامی برای خرید اجاق گاز بدون دودکش، باید مشخص کنید که بخاری گازی را برای چه منطقه ای از خانه یا محل کار خود می خواهید. ابعاد محیطی نیز باید در نظر گرفته شود. اگر اتاق کوچکتر از اتاق نشیمن است و برای گرم کردن اتاق ها به یک اجاق گاز کوچک نیاز دارید (البته برای فضاهای کوچک بخاری برقی بیشتر توصیه می شود)، اگر می خواهید اتاق نشیمن را با وسایل گرم کنید، برای گرمایش: بهتر است یک اجاق گاز با دودکش بزرگ بخرید.

قابلیت امنیتی

اگر در خانه خود کودکان کوچک یا حیوانات خانگی دارید، به خاطر داشته باشید که بخاری گازی بدون دودکش باید به اندازه کافی ایمن و ضروری باشد تا مشکل سلامتی خاصی برای کودک یا حیوان خانگی شما ایجاد نکند. همچنین لازم به ذکر است که بخاری باید دارای سنسور سطح اکسیژن باشد. اگر سطح اکسیژن به حد غیرقابل قبولی برسد، این سنسور می تواند گرمایش را خاموش کند.

بخاری بخاری

تمامی اجاق های گازی بدون دودکش دارای قدرت و توان گرمایش کافی هستند و هنگام خرید این محصول باید محیط و فضای منزل خود را در نظر بگیرید.

ابعاد بخاری گازی

تمامی بخاری های گازی خانگی بدون دودکش دارای ابعاد مشخصی هستند و بهتر است قبل از خرید آن به دقت به محل قرارگیری بخاری فکر کنید و با در نظر گرفتن ابعاد محیطی اقدامات لازم را برای تهیه بخاری مورد نظر خود انجام دهید.

قابلیت نصب

برخی از بخاری های خانگی را می توان روی دیوار نصب کرد، در حالی که برخی دیگر را فقط می توان روی زمین نصب کرد. معمولا ماشین آتش نشانی را می توان روی زمین نصب کرد و تنها زمانی می توان از آن استفاده کرد که روی زمین نصب شود. انواع بخاری های گازی دیواری سبک وزن بوده و فضای کمتری را اشغال می کنند.

جابجایی و حمل و نقل آسان

بخاری گازی بدون دودکش که وزن سبکی دارد و قابلیت جابجایی و حمل آسان را دارد بسیار بهتر از بخاری های سنگین است و در زمان تعویض خانه و یا نظافت به راحتی می توانید آنها را جابجا کنید و می توانند در سریع ترین زمان ممکن محیط را گرم کنند. .

اندازه گیری مصرف انرژی

بخاری های خانگی بدون دودکش یک دسته مصرف انرژی دارند و باید در هنگام خرید به این موضوع توجه کرد و بخاری خریداری کرد که مصرف انرژی متعادلی داشته باشد. مصرف انرژی این بخاری ها کمتر است، اما هنگام خرید باید مسائل ایمنی این نوع بخاری ها را نیز در نظر بگیرید.

علاوه بر رنگ و طرح بخاری; هنگام خرید این محصول باید قیمت آن را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر این موارد، برچسب انرژی; ظرفیت تولید گرما بخاری؛ مصرف انرژی؛ اطلاعاتی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده توسط سازنده نیز باید در نظر گرفته شود.

همیشه خرید بخاری با گارانتی توصیه می شود. خدمات پس از فروش نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا هر محصولی ممکن است پس از مدتی استفاده آسیب ببیند، بنابراین بهتر است محصولات را از شرکت هایی خریداری کنید که خدمات پس از فروش بهتری به شما ارائه می دهند. محصولات ایرانی خدمات پس از فروش بهتری را به مشتریان خود ارائه می دهند زیرا شرکت سازنده آنها در ایران واقع شده است و دیگر نگران پیدا نکردن قطعات خاصی در هنگام خرابی یا سرویس بخاری پس از خرید نباشید.

 

مرجع: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی