سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لمینت ایمکس چیست و چه مزایایی دارد؟


لمینت ایمکس یکی از انواع لمینت دندان است که دارای مزایا و ویژگی های مثبت فراوانی است. این روکش ها از سرامیک فشرده ساخته شده اند، بنابراین بسیار محکم و بادوام هستند. علاوه بر این، تخته سه لا Imax بسیار نازک است و برای نصب نیازی به تراشه ندارد.

این خاصیت در بین روکش های دندانی ایمکس جالب ترین و بهترین به حساب می آید، زیرا بر خلاف روکش های معمولی، با استفاده از این روکش، ساختار اصلی دندان های خود را حفظ کرده و آسیبی به آن ها وارد نمی کنید. با این حال، برای گرفتن بهترین نتیجه از این فرآیند، بهتر است قبل از انجام این کار با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

پوشش های لمینت Ituaiga

روکش ها یا لمینت های سرامیکی معمولاً از سرامیک پروکلاین ساخته می شوند، اما نوع آنها به مواد پروکلین و نحوه ساخت آنها بستگی دارد. اساساً دو نوع روکش دندان وجود دارد:

پوشش فلدسپاتیک

پوشش سرامیکی فشرده (یا IMAX).

تفاوت روکش های سرامیکی فشرده (مانند ایمکس) در این است که از ابتدا روی پوست قرار می گیرند تا با شکل و رنگ دندان بیمار مطابقت داشته باشد. بنابراین قبل از تولید روکش Imax از قالبی از دندان بیمار استفاده می کنند تا مطمئن شوند که مطابق با او ساخته شده و در نهایت رضایت او را جلب می کنند (برای مطالعه سایر روکش های دندان می توانید مقالاتی در مورد انواع دندان ها مطالعه کنید. روکش ها) .

از طرفی لمینت های فلدسپات با لایه های پروکلین ساخته می شوند و پس از شکل گیری دندان بیمار، در دمای بسیار بالا ذوب می شوند و با دندان بیمار سازگار می شوند. این روکش ها به دلیل لایه لایه بودن ضخامت بیشتری نسبت به روکش های ایمکس دارند و استحکام و دوام روکش های ایمکس را ندارند.

برای اینکه روکش های فلدسپاتیک به دندان بچسبند، لازم است آماده سازی های قبلی روی دندان ها انجام شود. روکش‌های سرامیکی فلدسپاتیک مانند ایمکس و مک‌ونیر نتایج بسیار زیبایی به دندان‌های شما می‌دهند و به زیبایی دندان‌های شما افتخار می‌کنند، اما به مینای دندان آسیب می‌رسانند.

مزایای لمینت سرامیکی Imax

لمینت های Imax مزایای زیادی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

حداکثر قدرت

با توجه به مراحل ساخت این روکش می توان گفت که بسیار بادوام و مستحکم می باشد. همچنین می توانید این روکش ها را در لایه ای بسیار نازک به دندان های خود بچسبانید بدون اینکه ترس از شکستن یا آسیب دیدن آن ها داشته باشید. در مقایسه با سایر انواع روکش، روکش IMAX از نظر زیبایی نتایج بسیار خوبی می دهد.

حداقل آمادگی لازم است

از آنجایی که این روکش ها نازک تر هستند، نیاز کمتری به آماده سازی دندان وجود دارد. علاوه بر این، این ویژگی باعث می شود که پیوند چسب بین تاج و دندان قوی تر شود و پایداری روکش افزایش یابد. چسب معمولا به لایه رویی دندان بهتر از لایه داخلی می چسبد! و از آنجایی که این فرآیند نیازی به تراشیدن یا تغییر شکل دندان اصلی ندارد، روکش روی سطح دندان شما چسبیده می‌ماند.

طبیعی به نظر می رسد

روکش های دندانی ایمکس مات هستند و بنابراین بیشتر شبیه دندان های طبیعی هستند پس از ساخت روکش سرامیکی فشرده، آن را رنگ و لعاب می کنند و طبیعی تر به نظر می رسد. همچنین قبل از افزودن پروکلین فلدسپاتیک، لایه نازکی از روکش را جدا می کنند که باعث می شود گوشه های روکش مانند دندان ها مات تر به نظر برسند!

به طور کلی روکش های Imax از نظر زیبایی، استحکام و کیفیت مواد به کار رفته نتایج رضایت بخشی و ثابتی دارند. بنابراین، پس از نصب آن، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت، لبخند بیشتری خواهید زد و می خواهید آن را به همه نشان دهید. زیرا روکش های فشرده ظاهری طبیعی دارند و دندان های شما را بیشتر از همیشه جذاب می کنند.

قیمت لمینت سرامیکی ایمکس

در سال 1377 قیمت هر واحد لمینت دندان ایمکس 2500000 تومان بوده است. با توجه به نوسانات ارز و وارداتی بودن این محصول لطفا قبل از مراجعه قیمت دقیق را از کلینیک جویا شوید. همچنین می توانید هزینه روکش های دندانی زیرکونیا و PFM را در صفحه هزینه های دندان مشاهده کنید و از تمام هزینه های مراقبت از دندان مطلع شوید.

بافت با ترکیبی از فشارهای پیشرو و فلدسپاتیک

این روکش ها از ترکیب سطوح فشرده سرامیکی با فلدسپات ساخته می شوند.

برای ساخت این روکش ها ابتدا روکش Imax یا فشرده روی پوست قرار می گیرد و پولیش می شود. سپس جراح یک لایه نازک از روکش Imax را با استفاده از "یک پله پشتی" برمی دارد و لایه هایی از روکش سرامیکی فلدسپاتیک را برای ایجاد روکش نهایی به آن اضافه می کند. این روش بهترین ترکیب ونیر مک و ایمکس محسوب می شود.

لمینت بی سرامیکی Ubomi Imax

سیمان سرامیکی Imax می تواند 20 سال یا بیشتر با اقدامات بهداشتی خوب از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و بازدیدهای منظم دندانپزشکی دوام بیاورد. مهم ترین عامل در افزایش طول عمر لمینت سرامیکی EMAX مراقبت از دندان است. ارتباط مستقیم مینای دندان و لمینت ایمکس یکی از عواملی است که باعث می شود این نوع روکش دندان ایمکس بادوام ترین و بادوام ترین باشد.

برنامه های کاربردی لمینت IMAX

روکش‌های ایمکس برای کسانی که می‌خواهند ظاهر دندان‌ها و طرح لبخند خود را بهبود بخشند، انتخابی عالی است. همچنین کسانی که دندان های بد، نامنظم یا کج دارند یا فاصله زیادی بین دندان هایشان وجود دارد می توانند از این روکش ها استفاده کنند. روکش های ایمکس یکی از گزینه های سفید کننده دندان است که نه تنها شکل دندان ها را تغییر می دهد، بلکه لکه ها و تغییر رنگ دندان ها را نیز می پوشاند. با استفاده از این وسانا دندان های شما تمیز، سفید و یکدست می شود و اعتماد شما را در جامعه افزایش می دهد.

نحوه نصب روکش دندان Imax

افرادی که دارای دندان های کج، کج، کج، تراشیده، نامنظم و فاصله دار هستند می توانند برای زیباتر شدن ظاهر خود از روکش های Imax استفاده کنند.

در اولین جلسه فرآیند روکش، پزشک ساختار دندان ها و ظاهر شما را بررسی می کند تا تشخیص دهد که آیا روکش برای شما مناسب است یا خیر. سپس دستور می دهد روکش های Imax دقیقاً متناسب با دندان های شما باشد.

در این زمان می توانید رنگ، اندازه و شکل بریس های خود را با کمک پزشک انتخاب کنید. اگر قسمتی از دندان شما لک شده باشد و رنگ جایگزین یکنواخت نباشد، دندانپزشک ممکن است بسته به شدت لکه لایه های مختلفی را برای دندان های شما سفارش دهد تا ظاهری یکنواخت داشته باشند.

 

مشاهده رفرنس: https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/