سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب در دکتراب باشید؟

دکتریاب، معرفی بهترین پزشکان مغز و اعصاب

 

علم پزشکی همواره نقشی قوی و تأثیرگذار در زندگی مردم داشته است. زیرا مستقیماً بر سلامت و کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد. هر چه از نظر جسمی و روحی سالم تر باشید، در تمام جنبه های زندگی عملکرد بهتری خواهید داشت و این باعث افزایش کیفیت زندگی شما می شود.

همه شاخه های پزشکی به یک اندازه در این امر دخیل هستند و وظیفه ما این است که به همه جنبه های سلامت توجه کنیم. با این حال، برخی از بیماری ها شایع تر هستند و در جمعیت ها بیشتر از سایرین رخ می دهند. به همین دلیل است که در میان اطرافیان خود ارجاع به برخی از شاخه های علوم پزشکی را بیشتر از سایر شاخه ها مشاهده می کنید.

یکی از پزشکانی که بسیاری از افراد حداقل یک بار در زندگی خود به او مراجعه می کنند، متخصص مغز و اعصاب است. اگر در خانواده خود فرد سالمندی دارید، می دانید که با افزایش سن، نیاز به مراجعه به پزشک بیشتر می شود. آیا از وظایف یک متخصص مغز و اعصاب و زمینه فعالیت او اطلاع دارید؟ در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم. برای شناخت بهترین متخصص مغز و اعصاب تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

متخصص مغز و اعصاب کیست و چه زمانی باید به این پزشک مراجعه کنم؟

ارگانیسم مجموعه پیچیده ای از سیستم های مختلف است که هر یک از آنها از ارتباط و ارتباط بین چندین اندام یا اندام تشکیل می شود. هر یک از این سیستم ها ارتباطی ایجاد می کنند که در نهایت شکل کلی بدن را ایجاد می کند. سیستم عصبی یکی از مهم ترین این سیستم ها است که بخش بزرگی از هماهنگی بدن را به عهده دارد.

به طور کلی سیستم عصبی به دو سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی محیطی تقسیم می شود. سیستم عصبی مرکزی مغز و نخاع است که تمام قسمت های بدن را کنترل می کند. اعصاب محیطی همچنین شامل دسته هایی از رشته های عصبی هستند که از سیستم عصبی مرکزی به اندام ها به یکدیگر متصل می شوند. زیرا تمام اطلاعات بدن در سیستم عصبی مرکزی پردازش می شود و دستورات لازم برای اندام ها از طریق اعصاب محیطی به آنها می رسد; به همین دلیل توجه به سلامت این سیستم ضروری است.

آنچه حفاظت از سیستم عصبی را مهم می کند این است که سلول های آن توانایی تولید مثل را ندارند. بنابراین افراد مبتلا به ضایعات نخاعی نمی توانند بهبود یابند. حال اگر آسیبی به مغز، نخاع یا سایر قسمت های سیستم عصبی محیطی وارد شد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. پزشکان این رشته دانش و مهارت لازم را در درمان بیماری ها در این زمینه دارند و می توانند با استفاده از ابزارهای مختلف تشخیصی بیماری های سیستم عصبی را تشخیص داده و درمان کنند. به نظر شما چه زمانی باید به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

چه زمانی با بهترین متخصص مغز و اعصاب تماس بگیریم؟

بیماری‌های مغز و اعصاب و سیستم عصبی معمولاً دارای علائم متعددی هستند که برخی از آن‌ها شایع‌تر و بارزتر از سایرین هستند. با دانستن این موارد، می دانید که اگر این اتفاق افتاد باید به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. بنابراین، اگر با مشکلات زیر مواجه هستید، باید در اسرع وقت با یک متخصص مغز و اعصاب وقت بگیرید.

درد شدید و مداوم

سردرد مداوم

گیجی

خستگی مداوم

سوختگی و مسمومیت بدن

از دست دادن هماهنگی بدن

ناتوانی جزئی یا کلی

تغییرات حسی مانند اختلال در بینایی، چشایی، لمس و غیره.

شرایط ذکر شده در بالا علائم شایع در اکثر بیماران مبتلا به مشکلات مغزی و عصبی است. حال، اگر این شرایط را دارید، بهترین راه برای تعیین وقت ملاقات با متخصص مغز و اعصاب چیست؟

انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب دکتر

ثبت نام منظم نزد یک پزشک حرفه ای یکی از آزاردهنده ترین چالش ها در طول فرآیند درمان است که بسیاری از افراد را سردرگم می کند. تا همین اواخر، برای گرفتن نوبت با متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان، باید ساعت ها برای قرار ملاقات خود منتظر می ماندید. حالا، اگر می‌خواهید این روزها اطلاعیه بدهید، یک راه آسان وجود دارد. به عنوان مثال، سفارش آنلاین یکی از محبوب ترین روش هایی است که این روزها مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قبلاً نام "دکتیاب" را نشنیده اید، ما اینجا هستیم تا آن را به عنوان یک راه حل منحصر به فرد ارائه دهیم دکتر. Finder یک موتور جستجوی آنلاین است که به مردم کمک می کند پزشکان و متخصصان را در سراسر کشور پیدا کنند اگر می خواهید بهترین متخصص مغز و اعصاب را پیدا کنید، می توانید با مراجعه به وب سایت نوبت دهی آنلاین پزشک، پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید.

دکتر. یاب بستری ایده آل برای ارتباط پزشکان و مراجعین فراهم کرده است. برای یافتن بهترین متخصص مغز و اعصاب باید شهر و متخصص مورد نظر خود را در قسمت فیلتر سایت بنویسید. مثلا اگر متخصص مغز و اعصاب در اصفهان مد نظر دارید در رشته مغز و اعصاب و مغز و اعصاب و شهر اصفهان وارد اصفهان شوید. پس از جستجو لیستی از نتایج در مقابل شما نمایش داده می شود. در این لیست با مراجعه به صفحه هر پزشک می توانید اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس، سابقه فعالیت و نظرات مراجعین را مطالعه کرده و حتی به صورت آنلاین درخواست نوبت بدهید.

چرا باید به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب در دکتراب باشید؟

مزایای زیادی برای یافتن دکتری دکترا وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. این مزایا می تواند کار شما را برای یافتن پزشک و گرفتن وقت ملاقات بسیار آسان تر کند:

شما می توانید نظرات سایر مشتریان را در وب سایت دکترآب مشاهده و تحلیل کنید. بنابراین می توانید از میزان رضایت مشتری و اهمیت کار پزشک مطلع شوید.

تمام اطلاعات لازم در مورد هر پزشک در صفحه او گنجانده شده است و بنابراین برای یافتن آدرس یا شماره تلفن نیازی به جست و جوی کل اینترنت ندارید.

نیازی به مراجعه مستقیم برای رزرو نوبت با پزشک از طریق وب سایت دکترآب نیست. با چند کلیک می توانید نوبت پزشک را از هر موقعیت جغرافیایی رزرو کنید.

قرار آنلاین باعث صرفه جویی در انرژی، زمان، هزینه و غیره می شود.

تفاوت جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب

یکی از رایج ترین سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود تفاوت جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب است. بسیاری از مردم این دو را با هم اشتباه می گیرند. باید بدانید که یک جراح مغز و اعصاب پس از گذراندن دوره هفت ساله پزشکی عمومی در آزمون دستیاری شرکت کرده و به مدت 5-6 سال در این رشته تحصیل کرده است. در این مدت جراحان مغز و اعصاب اطلاعات لازم در مورد بیماری های مختلف سیستم عصبی را آموخته و درمان آنها را با جراحی یاد گرفته اند. در عین حال متخصص مغز و اعصاب با روش های غیر تهاجمی مانند درمان دارویی بیماری ها را درمان می کند.

برخی از بیماری ها بین این دو دسته همپوشانی دارند. به عنوان مثال، برخی از بیماری های اعصاب و ستون فقرات توسط متخصصان مغز و اعصاب و فیزیوتراپیست ها با دارودرمانی و تمرینات خاصی درمان می شوند. اما وقتی به مرحله حاد رسید، باید به جراح مغز و اعصاب ارجاع داده شود و خودش تحت درمان جراحی قرار گیرد. در برخی بیماری های دیگر، جراح مغز و اعصاب نقشی ندارد. به عنوان مثال، صرع یا بیماری پارکینسون درمان تهاجمی ندارد و تنها توسط متخصص مغز و اعصاب درمان می شود.

بیماری های شایع مغز و اعصاب

از بین تمام بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی که معمولاً در سراسر جهان شایع هستند، برخی از بیماری‌ها شایع‌تر از سایرین هستند. با توجه به این درصد بالای شیوع، بهتر است عوامل خطر بروز آنها را بشناسید و سبک زندگی را اتخاذ کنید که تا حد امکان از آنها اجتناب شود. برخی از بیماری های مغزی و عصبی رایج که در جوامع مختلف یافت می شوند عبارتند از:

صرع

مرگ یک روان

پارکینسون

تومور مغزی

بیماری آلزایمر

مننژیت

میگرن

از دست دادن

لوپوس اریتماتوز گسترش یافته است

سکته

در حال حاضر، این بیماری ها معمولا علائمی دارند که باید در مورد آنها بدانید. شایع ترین علائم بیماری های مغز و سیستم عصبی به شرح زیر است:

تشنج

نابرابری

فلج جزئی یا کامل

حالت تهوع

از دست دادن حس بویایی یا چشایی

ضعف

مشکل در راه رفتن

مشکل در بلع

مشکل تنفسی

لرزش بدن

حالت تهوع و استفراغ

نوسانات خلقی

افسردگی یا اضطراب

دردی که قابل توضیح نیست

خستگی

گیج شدن

عدم توجه

تغییر شخصیت

مشکلات خواندن و نوشتن

اگر تعدادی از علائم بالا را همزمان احساس کردید، بهتر است هر چه سریعتر با پرسش در مورد دکتر اعصاب به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. با بهترین متخصص مغز و اعصاب قرار ملاقات بگذارید.

اخرین حرف

در این مقاله به بررسی وظایف متخصص مغز و اعصاب و کار و حوزه علمی وی پرداخته ایم. ما همچنین تفاوت های بین متخصصان مغز و اعصاب و جراحان مغز و اعصاب را بررسی کردیم. فراموش نکنید که یک نوبت با بهترین متخصص مغز و اعصاب رزرو کنید، می توانید این کار را در وب سایت دکتر یاب انجام دهید.