سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک پنجره و این همه کاربرد؟!


در بالا اشاره کردیم که پنجره ها می توانند زیبایی ساختمان را تغییر دهند. همانطور که اکثر منازل، ادارات و مجتمع ها دارای پنجره های زیادی هستند و اگر پنجره هایی با طراحی شیک نصب کنیم می توانیم جلوه ای منحصر به فرد به ساختمان خود ببخشیم. پنجره های دوجداره ظاهر زیبایی دارند و با توجه به کیفیتی که دارند می توانند سال ها بدون تغییر و رنگ آمیزی جذاب باقی بمانند و نمای ایده آلی از ساختمان و نمای داخلی و خارجی آن برای مدت طولانی ارائه دهند. جدای از تأثیری که بر نمای سازه دارد، نقش آن در حفظ دمای داخلی ساختمان نیز موضوع دیگری است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد زیرا با تحقیقات آزمایشگاهی بیش از 30 درصد اتلاف انرژی از طریق پنجره ها اتفاق می افتد. البته این اتلاف انرژی در پنجره دوجداره تقریبا صفر خواهد بود زیرا ساختار پنجره اجازه تبادل حرارت بین هوای داخل و خارج را نمی دهد.


آلودگی صوتی یک مشکل حل نشده است!

پیش از این در مورد دو ویژگی اصلی پنجره های دوجداره صحبت کردیم و نقش مهم آن ها را در زیبایی ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی بیان کردیم، اما موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم، آلودگی صوتی زیاد اطرافمان است. شهرنشینی قطعاً به معنای زندگی با صداهای زیاد است. ساختمان‌ها و برج‌ها در هر محله‌ای می‌توانند تحت‌تاثیر سر و صدای تولید شده از ترافیک باشند. پنجره های دوجداره خاصیت عایق صدا نیز دارند، زیرا گاز بین دو شیشه قابلیت جداسازی و عایق بندی صدا را به صورت ویژه ای دارد. بنابراین نگران سایر اعضای خانواده خود نباشید، زیرا آزمایشگاه معتقد است که این پنجره ها صدای زیادی را آلوده نمی کنند. این نکته به قدری حائز اهمیت است که بسیاری از صاحبان ساختمان در آگهی های فروش و اجاره ملک خود از وجود پنجره های دو جداره به عنوان یک گزینه یاد می کنند.

مقاومت و ایمنی

ضخامت شیشه دوجداره بسیار بیشتر از شیشه های تک لایه رایج موجود در بازار است، علاوه بر این وجود گاز آرگون بین دو لایه شیشه ایمنی را افزایش می دهد. علاوه بر این، پروفیل مرکزی استفاده شده در کنار شیشه دوجداره به میزان قابل توجهی به استحکام نهایی کمک می کند. یکی دیگر از مواردی که باید مراقب آن باشید جلوگیری از ورود اشعه های مضر است. به دلیل ساختار دولایه، علاوه بر گاز آرگون، حداکثر مانع از عبور اشعه ماوراء بنفش خورشید می شود. به یاد داشته باشید که اشعه خورشید می تواند باعث آسیب پوست شود و قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. بنابراین استفاده از پنجره های دوجداره سلامت اعضای خانواده را از آفتاب تضمین می کند.

 

برداشت شده از: https://upvcmaster.com/پنجره-دوجداره-upvc-در-کرج/