سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وای فای دایرکت در پرینتر

Wi-Fi Direct چیست و چگونه کار می کند؟

شاید چند سال پیش، تنها امکان اتصال دستگاه های تلفن همراه به یکدیگر و اشتراک گذاری اطلاعات با بلوتوث یا اینترنت وجود داشت. با این حال، این روزها می توان چنین ارتباطی را بدون بلوتوث و اینترنت برقرار کرد و حتی از چنین قابلیتی بر رویانواع چاپگرها بهره برد. این در هنگام Wi-Fi Direct اتفاق می افتد. اگر نمی دانید وای فای دایرکت چیست؟ در مورد مزایای آن و نحوه راه اندازی Wi-Fi Direct در چاپگر تا حد امکان با دقت این مقاله را بخوانید.

 


وای فای دایرکت چیست؟

Wi-Fi Direct فناوری است که به دستگاه های ما امکان می دهد بدون مودم، سوئیچ یا روتر به صورت بی سیم متصل شوند. این فناوری فرآیند چاپ، اشتراک گذاری، نمایش محتوا در دستگاه های دیگر، همگام سازی و حتی اجرای بازی ها را بسیار آسان و راحت می کند. به این ترتیب موبایل‌ها، دوربین‌ها، چاپگرها، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی می‌توانند در هر زمان و بدون نیاز به اتصال به اینترنت به شبکه Wi-Fi متصل شوند.



Wi-Fi Direct چگونه کار می کند؟

استفاده از Wi-Fi Direct نسبتا آسان است. زیرا این فناوری مبتنی بر وای فای معمولی است و تفاوت آن در عدم نیاز به مودم بی سیم است.

کاربر به عنوان یک نقطه دسترسی عمل می کند و سیگنالی را به دستگاه های موجود در منطقه ارسال می کند. این به آنها امکان می دهد بدانند که می توانند ارتباط برقرار کنند. برخی از دستگاه‌ها به‌طور خودکار متصل می‌شوند، اما گاهی اوقات برای امنیت بیشتر لازم است شماره یا پین را روی صفحه وارد کنید. در بسیاری از موارد، ممکن است از شما خواسته شود که یک کد QR را اسکن کنید.

سیستم امنیتی وای فای خودکار قدرتمند

مزیت Wi-Fi Direct از نظر امنیت

به اشتراک گذاری داده ها در اینترنت همیشه شامل مسائل امنیتی است، اما اتصال Wi-Fi Direct به پروتکل های امنیتی مانند WPS (Wi-Fi Protected Setup) و WPA/WPA2 (Wi-Fi Protected Access) متکی است. ; بنابراین، می توان آن را به عنوان یک راه آسان برای اتصال ایمن دو دستگاه در نظر گرفت.



تفاوت Wi-Fi و Wi-Fi Direct چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، برای استفاده از فناوری Wi-Fi Direct نیازی به روتر، مودم بی سیم و اتصال اینترنت ندارید. اگرچه وجود وسایل فیزیکی و اینترنت برای اتصال به وای فای ضروری است. ما می توانیم این تفاوت را به عنوان تفاوت اصلی بین Wi-Fi و Wi-Fi Direct در نظر بگیریم. اما تفاوت های دیگری نیز بین این دو فناوری وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

Wi-Fi Direct ایمن تر و هوشمندتر از Wi-Fi است زیرا از پروتکل های WPS و رمزگذاری WPA2 پشتیبانی می کند. زیرا از روش رمزگذاری WEP در فناوری Wi-Fi استفاده می شود که نشت و ناامن است.

فناوری Wi-Fi Direct برای یافتن دستگاه‌های نزدیک و خدمات آنها بهتر است.

در هر دوی این روش ها، یکی از دستگاه ها مسئولیت مدیریت و کنترل دستگاه های دیگر را بر عهده می گیرد. با این حال به جرات می توان گفت که روش اتصال مستقیم در این مورد با قدرت بیشتری عمل می کند و احتمال خطا و وقفه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.



تفاوت Wi-Fi Direct و بلوتوث چیست؟

اولین و رایج ترین راه برای ارسال اطلاعات به دستگاه های مجاور بدون کابل و سایر سخت افزارها، بلوتوث بود. اگرچه Wi-Fi Direct مانند بلوتوث کار می کند، اما به طور قابل توجهی قدرتمندتر است. این فناوری می تواند حجم بیشتری از داده را با سرعتی حدود ده برابر سریعتر از بلوتوث انتقال دهد. به همین دلیل این روش به انتخاب بهتری برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین کاربران تبدیل شده است.



کدام دستگاه ها از Wi-Fi Direct استفاده می کنند؟

اتحاد شبکه زنده دیجیتال (DLNA)، از نوامبر 2011، فناوری Wi-Fi Direct را در بازنگری دستورالعمل های خود گنجانده است.

مایکروسافت از این فناوری در تمامی نسخه های ویندوز 8 و ویندوز 10 پشتیبانی می کند. در سال 2013 اولین کنسول بازی به نام «xbox1» از این قابلیت بهره مند شد. سیستم عامل اندروید از نسخه 2.3 دارای Wi-Fi Direct است. کاربران اپل نیز از این دستگاه ها به صورت AirDrop و AirPlay استفاده می کنند، اما عملکردهای مشابهی دارند.

بسیاری از دستگاه های سخت افزاری مانند ماوس ها، کیبوردها، هدست های بی سیم و چاپگرها از فناوری Wi-Fi Direct بهره می برند. اکثر تلویزیون های هوشمند از Wi-Fi Direct به شکل کمی متفاوت استفاده می کنند، Miracast (Miracast یک استاندارد بی سیم مبتنی بر Wi-FiDirect است).



چگونه Wi-Fi Direct را روی چاپگر تنظیم کنیم؟

می‌توانید دستگاه‌های مختلف را با استفاده از فناوری Wi-Fi مناسب به چاپگرها متصل کنید و یک فایل را برای چاپ با آنها به اشتراک بگذارید.

دستورالعمل اتصال Wi-Fi Direct برای چاپگرهای وای فای HP

1- وارد قسمت Devices and Drivers کامپیوتر خود شوید.

2- روی گزینه Add printer or scanner کلیک کنید.

3- بر روی گزینه Show Wi-Fi Direct Printer کلیک کنید.

 

4- ابتدا Direct و سپس گزینه شروع با مدل چاپگر خود را انتخاب کنید.

نسخه چاپگر مستقیم HP

5- روی Add Device کلیک کنید.

6- زمانی که کد پین WPS بر روی کامپیوتر ظاهر شد، پین کد را در کنترل پنل چاپگر یا برگه اطلاعات چاپ شده در حین نصب جستجو کنید.

7- در عرض 90 ثانیه پین ??را وارد کرده و روی Next کلیک کنید تا اتصال کامل شود.

توجه: اگر پین منقضی شده باشد. رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و فرآیند نصب چاپگر را دوباره شروع کنید.

دسترسی به پین ??WPS برای چاپگرهای HP

8: پیام وضعیت اگر درایور پیدا نشد، برای دانلود و نصب درایور چاپگر HP به support.hp.com/us-en/drivers/printers مراجعه کنید.

درایور چاپگر HP در دسترس نیست.

9- فایل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس ابتدا فایل را انتخاب کرده و در نهایت پرینت بگیرید.

10- چاپگر خود را از لیست انتخاب کرده و روی Print کلیک کنید.



مراحل اتصال Wi-Fi Direct در پرینترهای Wi-Fi Canon

1- هنگامی که چاپگر روشن است، دکمه منو را فشار دهید.

2- دکمه های بالا و پایین را برای اتصال به شبکه فشار دهید سپس OK را فشار دهید.

3- گزینه Connection Settings را بیابید و OK کنید.

تنظیمات اتصال چاپگر کانن

4- نام چاپگر نمایش داده شده را بررسی کرده و OK کنید.

توجه داشته باشید که هنگام اتصال دستگاه ها از طریق Wi-Fi، این نام برای شناسایی چاپگر روی دستگاه ظاهر می شود.

تنظیمات نام چاپگر کانن

5- گزینه اتصال مستقیم را انتخاب و تایید کنید.

اتصال مستقیم چاپگر کانن

6- در این صفحه نام و رمز عبور چاپگر شما نمایش داده می شود، باید از طریق کامپیوتر، لپ تاپ یا تلفن همراه به چاپگر متصل شوید.

نام و رمز عبور چاپگر کانن



چگونه گوشی خود را از طریق وای فای دایرکت به چاپگر متصل کنیم؟

اگر می‌خواهید مستقیماً به گوشی متصل شوید، Wi-Fi را روشن کنید، نام چاپگر مورد نظر را جستجو کنید و رمز عبور را برای اتصال به دستگاه وارد کنید. پس از انجام این مراحل، با نصب برنامه مربوط به چاپگر بر روی تلفن همراه، فایل مورد نظر را باز کرده و گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کنید. در نهایت تنظیمات مورد نظر را انجام داده و دکمه چاپ را فشار دهید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با ویژگی ها و مزایای Wi-Fi Direct آشنا شده باشید و بتوانید به تمام سوالات خود در مورد راه اندازی Wi-Fi Direct بر روی چاپگر خود پاسخ دهید. اگر در انجام مراحل بالا با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با یک همکار تماس بگیرید تا مشکل را حل کند. همچنین در صورت تمایل به خرید پرینتر با عملکرد وای فای دایرکت به صفحه فروشگاه چاپگر در لینک زیر مراجعه کرده و در قسمت فیلتر عملکرد بر روی گزینه وای فای دایرکت زیر مجموعه اتصالات کلیک کنید. در سمت راست، لیستی از چاپگرهای مورد نظر نمایش داده می شود.

 

مشاهده متن کامل: وای فای دایرکت چیست؟