سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین خاطرات کیش را می شناسید؟


جزیره کیش در استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد و یکی از زیباترین جزایر ایران به شمار می رود که به دلیل گردشگری، گردشگری انسانی و وجود تاریخ و قدمت، هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از موضوعاتی که افراد زیادی را به خود جذب کرده است، خرید محصولات زیبا و منحصر به فرد در جزیره کیش است و با توجه به حضور بازدیدکنندگان و گردشگران ایرانی و خارجی، فروشگاه های زیادی در جزیره کیش وجود دارد. خرید و مرور را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کند. با رسانه گردشگری گردشی تاپ همراه باشید. 


سوغات محبوب جزیره کیش

کالاهای دست ساز

صنایع دستی با کیفیت و طراحی و ساخت مردم یکی از پرطرفدارترین چیزهای جزیره کیش است و خانه دارها و نخبگان کیش از این راه امرار معاش می کنند. صنایع دستی از جمله کیف های بافته شده، کفش های سنتی، قالیچه های سوزن دوزی و همچنین کوزه های سفالی و چوب لباسی های رنگارنگ و جذاب، این صنایع دستی را به عنوان سوغاتی های مهم کیش شناخته شده و هدیه و سوغات مناسبی از این جزیره زیباست که می توانید در مواقعی از آن دیدن کنید. برای بازدید از سیا، فضای گرم و مرطوب آن شما را به یاد روزهای بی نظیرتان می اندازد.

مرکز خرید پوشاک در کیش

یکی دیگر از مزیت های خرید پوشاک در مراکز خرید کیش، لباس های اصل و بادوام است، ما سعی می کنیم بهترین برندها و با کیفیت ترین لباس ها را در اختیار عموم مردم قرار دهیم و بدون شک می توان گفت. خریداران و فروشندگان از خرید محصولات خود راضی هستند. از این رو گزینه مناسبی برای خرید سوغاتی و کادو کیش برای عزیزانتان می باشد. برای انتخاب لباس توصیه می کنیم لباس های محلی و سنتی جزیره را خریداری کنید چرا که عطر و بوی منحصر به فرد آن ها شما را به یاد حال و هوای سنت های جزیره کیش می اندازد.

غذای دریایی

با توجه به آبزیان و خط ساحلی جزیره کیش ماهی و میگو به مقدار زیاد صید می شود و این غذای آبزی در بسیاری از رستوران های کیش طبخ و سرو می شود و غذای مناسبی برای اقلیم محلی به شمار می رود. بازار ماهی و میگو مکانی محبوب برای خرید انواع آبزیان است.

آب نبات های کان فروش شیرین ترین نت های کیش هستند.

دسر خانفروش یکی از دسرهای سنتی و محلی ایران است که در کیش به خاطر طعم لطیف و شیرینش معروف است و به عنوان یکی از شیرینی های خاص شهر کیش شناخته می شود. مطمئناً عاشق یک لقمه از آب نبات خواهید شد و تجربه ای خوشمزه خواهید داشت.  سوغات و صنایع دستی کیش . این شیرینی در تمامی رستوران ها و فروشگاه ها در بسته بندی های منحصربفرد موجود است و شما می توانید آن را خریداری کرده و به عزیزان خود هدیه دهید.


نمک کیش

نمک کیش محصول منحصر به فرد و منحصر به فرد جزیره کیش است که در شرایط خاص و متفاوت از نمک دریا برای پخت و پز جمع آوری و نگهداری می شود و تمیزتر از نمک دریا در کیسه های ارگانیک و فروشگاه های خاص برای طعمی فراموش نشدنی می توانید این نمک های کوچک اما چیزهای با ارزش برای دوستان و خانواده شما

عسل کیش مرغوب و طبیعی است

عسل طبیعی محصولی دست نیافتنی و منحصر به فرد است که کمتر کسی می تواند عسل 100% طبیعی را پیدا کند و پیشنهاد خوبی برای هدیه بوسه است. زیرا جدا از طبیعی بودن دارای خواص بی شماری است که به عنوان داروی گیاهی برای درمان بیماری ها استفاده می شود. عسل به کاهش چربی خون و تسریع کاهش وزن کمک می کند، عسل طبیعی برای کسانی که از افسردگی و استرس رنج می برند بسیار مناسب است به طوری که می توان گفت به عنوان یک درمانگر طبیعی و القا کننده خواب عمل می کند و انتخاب آن هدیه ای آسان است. بهترین و شیرین ترین هدایای خود را به عزیزان خود هدیه دهید

سالم ترین نوشیدنی کیش قهوه است

قهوه سال‌هاست که رواج داشته است و از زمان ایران باستان، نوشیدنی محبوب و پرطرفداری که از دانه‌های قهوه تهیه می‌شود، این نوشیدنی تلخ و مفید برای همه اقشار جامعه مصرف می‌شود. بنابراین این یک هدیه عالی برای عاشقان قهوه است. قهوه اسپرسو، کاپوچینو، لاته، موکا، آمریکانو و غیره این در طعم های مختلف وجود دارد مانند، شما می توانید آن را در هر مرکز خرید و فروشگاهی و در بسته بندی های خاص با توجه به علاقه خود به هر طعم پیدا کنید.

کیش شکلاتی

کمتر کسی است که شیرینی دوست نداشته باشد و لذت خوردن شکلات با طعم های مختلف باعث می شود هیچ طعم دیگری را نچشید و حس شیرین شیرینی بهترین حسی است که تا به حال خواهید داشت. شکلات می تواند منبع انرژی باشد و آن را به انتخابی عالی برای کلوچه و دسر تبدیل می کند و هدیه دادن آن پیام مثبتی برای شریک زندگی شما خواهد داشت. اگر قصد خرید شکلات را دارید یا می خواهید از قیمت هر بسته و کیلوگرم آن مطلع شوید، ممکن است بازدید از مغازه ها و فروشگاه های شکلات و شیرینی برایتان مفید باشد.

ادویه های کیش

خرید ادویه جات به عنوان سوغات یک ایده سرگرم کننده و منحصر به فرد است. ادویه های سوغاتی برای آشپزهای خاص خانگی مناسب است. ادویه های کیش معمولا از نظر طعم، رنگ و عطر متفاوت هستند و شما می توانید با خرید بسته ای از این ادویه، عزیزان خود را خوشحال کنید. توجه داشته باشید که برای خرید به مراکز ویژه فروش ادویه جات مراجعه کنید. زیرا بهترین ادویه جات از نقاط مختلف کشور در این مکان ها جمع آوری و به فروش می رسد.

تاریخ

وقتی صحبت از سوغاتی می‌شود، بیشتر فکرمان به سمت شیرینی می‌رود و معمولاً سعی می‌کنیم شیرینی تهیه کنیم و به خواهران و برادرانمان شیرینی سوغاتی بدهیم، زیرا این سوغاتی‌ها نماد هر شهر هستند، طبق گزارش‌ها اخیراً ایران بیش از یک مورد تولید کرده است. میلیون تن خرما در جهان به قطب دوم تولید خرما در جهان تبدیل شد. خرما یکی از محصولات تصفیه شده و مغذی شهر کیش است و به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب به شهر خرما معروف است. امروزه برندهای خلاق خرما را در بسته بندی های شیک و زیبا تزئین می کنند و خرما را به هدیه ای ارزشمند و خاص تبدیل می کنند.

مهندی تزیینی نقدی مخصوص افراد خاص است.

از برگ های گیاه حنا مواد گیاهی و طبیعی تهیه می شود و پس از استخراج و فرآوری لازم تبدیل به حنا می شود. این گیاه ارزش تاریخی و باستانی دارد. و موارد استفاده از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. این به این دلیل است که معمولاً در فرهنگ ها و سنت های اجدادی ما استفاده می شد. و این سنت تا به امروز باقی مانده است. سپس از آن برای تزیین و کشیدن نقش های زیبا روی دست و پای خود استفاده می کنند. حنا در دو رنگ مشکی و نارنجی عرضه می شود و هر رنگی نیازهای خاص خود را دارد. حنا یکی از جذاب ترین سنت های سنتی مردم کیش است و سوغاتی زیبا و فوق العاده برای دوستداران زیبایی به حساب می آید.

اخرین حرف

در این مطلب سعی شده است مجموعه ای از سوغاتی های کیش اعم از خوراکی و غیرخوراکی ارائه شود. جدا از لذت بردن از تفریح ??کیش، بسته به نوع شخصیت خود، سلیقه و علاقه و با توجه به اهمیت سوغات کیش، می توانید سفر فوق العاده خود را با خرید محصولات مورد نظر خود تکمیل کنید و خاطرات به یاد ماندنی از این جزیره زیبا به جا بگذارید.