سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در ترکیه


با توجه به سطح تحصیلات بالا در ترکیه، هر ساله بسیاری از دانشجویان خارجی این کشور را برای تحصیل یا حتی ورود به بازار کار بین المللی انتخاب می کنند. تحصیل در ترکیه مناسب ترین فرصت برای داوطلبانی است که قصد دارند برای تحصیل یا کار به کشورهای اروپایی بروند. آیا هنوز می خواهید در ترکیه تحصیل کنید؟ پس در ادامه این مقاله و بررسی شرایط تحصیل در ترکیه با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

مطالعه ترکیه و مطالعه مشاوره توسط موسسه سلطنتی مهاجرت

یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به ترکیه، تحصیل در این کشور می باشد. اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و یا تحصیل در این کشور فرآیندی دشوار و پیچیده است که تنها با کمک مشاوران و متخصصان این حوزه امکان پذیر است. بنابراین کارشناسان ما در این زمینه آماده ارائه بهترین خدمات مهاجرتی و ویزا به شما هستند. متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات کامل و مشاوره از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما تماس حاصل نمایند.

شرایط یادگیری ترکیه

برای پذیرش تحصیلی ترکیه 2024 در یک دانشگاه خوب در ترکیه ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد دانشگاه ها و شرایط پذیرش آنها داشته باشید. بنابراین اگر دسترسی به این امکانات و اطلاعات صحیح کمی مشکل است، توصیه می کنیم از یک وکیل مهاجرت با تجربه کمک بگیرید. داشتن یک وکیل مجرب در این راه می تواند سفر شما را آسان تر کند. ما در موسسه رویال مهاجرت با مشاوران و وکلای مجرب همکاری کرده ایم تا شما را در این مسیر راهنمایی کنیم.

در زیر شرایط اصلی تحصیل در ترکیه، مدارک مورد نیاز برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه های این کشور آورده شده است. به طور کلی شرایط اصلی تحصیل در ترکیه عبارتند از:

معدل بالای 16 با ریز نمرات خوب

آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس) به همراه ترجمه رسمی آن به انگلیسی یا ترکی

پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

نامه و تایید توان مالی

نامه پذیرش از دانشگاه به همراه فیش پرداخت شهریه (در صورت وجود)

مدارک هویتی و هویتی کامل همراه با ترجمه آنها

اثبات داشتن و ارائه اقامت یا اقامت در ترکیه

فرم درخواست ویزای دانشجویی را پر کنید و مراحل را تکمیل کنید

ثبت نام در کالج نیاز به رضایت والدین و ارائه مدارک آنها دارد.

در امتحان دانشگاه یا کالج نمره قبولی بگیرید

صدور مدرک زبان در صورت نیاز (بسته به دانشگاهی که انتخاب می کنید، ممکن است مدرک زبان انگلیسی یا YOS باشد.)

به طور کلی هر دانشکده و دانشگاه شرایط و قوانین خاصی دارد که پذیرش دانشجو را محدود می کند. قبل از اقدام برای ویزا می توانید با کمک سایت این مراکز و وکیل مهاجرت خود جزئیات این اطلاعات را به دست آورید و سپس برای ویزا اقدام کرده و مدارک لازم را ارائه دهید.

سطح تحصیلات ترکیه

تحصیل در ترکیه مانند سایر کشورها شامل مقطع ابتدایی، دو دوره دبیرستان و دوره های دانشگاهی می باشد. در این کشور این الزام نیز از دبستان شروع می شود و کودکانی که به پیش دبستانی یا مهدکودک می روند فقط باید با محیط آموزشی آشنا شوند. سیستم آموزشی ترکیه تحت نظارت دولت عمل می کند و تحصیل در مدارس دولتی برای دانش آموزان رایگان است.

مدارک دانشگاهی

در ترکیه نیز مانند سایر کشورها، تحصیلات دانشگاهی در 3 سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انجام می شود. لازم به ذکر است که رشته های تحصیلی در مقطع دانشگاهی در ترکیه بسیار متنوع می باشد بنابراین مشکلی برای متقاضیان وجود ندارد.

معلمان

دانش آموزان پس از اتمام سال دوم دبیرستان و دریافت دیپلم وارد سال چهارم می شوند. دانشجویان بین المللی به یک مدرک معتبر 12 ساله و نمره آیلتس بین 5 تا 6.5 از مجموعه شرایط لازم برای ورود دانشجویان بین المللی به دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه نیاز دارند. با گرفتن آزمون های ورود به دانشگاه های این کشور و یا مستقیم و با مراجعه به سوابق تحصیلی متقاضیان انجام می شود.

بزرگتر

پس از گذراندن دوره لیسانس، دانشجویان به مقطع کارشناسی ارشد دو ساله می روند. مدرک لیسانس معتبر و مدرک زبان آیلتس با نمره 6 تا 6.5 از جمله شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ترکیه می باشد. برخی از دانشگاه های ترکیه علاوه بر مدارک مورد نیاز مصاحبه شخصی نیز انجام می دهند.

P.H.D

دانشجویان می توانند پس از گذراندن مقطع کارشناسی ارشد وارد بازار کار شوند و یا در مقطع دکتری در ترکیه ادامه تحصیل دهند. در ترکیه، این دوره معمولاً 3-4 سال یا بیشتر طول می کشد و به افراد اجازه می دهد تا در حین شرکت در کلاس ها، با حمایت مالی دانشگاه به تحقیق بپردازند. شرایط پذیرش دکتری در دانشگاه های ترکیه شامل مدرک لیسانس، فوق لیسانس و نمره آیلتس 6 تا 7.5 می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی تحصیل پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می باشد. دوره ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه یک دوره 5 ساله دندانپزشکی و یک دوره 6 ساله پزشکی می باشد. نکته قابل توجه در مورد تحصیل این دو رشته در ترکیه این است که مدارک تحصیلی که پس از اتمام دوره به دانشجویان اعطا می شود در اکثر کشورهای جهان پذیرفته می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه عبارتند از:

بلیط هواپیما سفارش داد

انتشار شهریه دانشگاه (در صورت نداشتن بورسیه)

پاسپورت معتبر

نامه کمک مالی

اصل ریز نمرات و ریز نمرات دانشگاهی

تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی ترکیه

عکس بیومتریک متقاضی

بیمه مسافرتی برای اقامت در ترکیه

مدارک پذیرش تحصیلی

مدارک توانایی مالی

مدارک اقامت در ترکیه